۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
کد خبر: 528252

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۲۱ دلار و ۴۷ سنت رسید.

وضعیت قیمت طلا در بازارهای جهانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان در حالی که پس از برکناری ناگهانی رئیس اف بی آی توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ارزش دلار کاهش یافته، قیمت طلا نسبت به پایین ترین رقم 8 هفته اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1221 دلار و 47 سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه قبل به پایین ترین رقم از 15 مارس تاکنون (1213 دلار و 81 سنت) رسیده بود.

ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در موسسه اف سی استون در این باره گفت: «ما فکر می کنیم قیمت طلا ممکن است تا سطح 1180 تا 1200 دلار کاهش یابد.»

قیمت طلای آمریکا نیز اروز با 0.4 درصد افزایش به 1221 دلار و 50 سنت رسید.

پس از آنکه ترامپ، جیمز کومی، رئیس اف بی آی را به صورت ناگهانی از کار برکنار کرد، ارزش دلار روز چهارشنبه کاهش یافت و ارزش ین ژاپن نیز افزایش داشت.

بالا گرفتن مجدد نگرانی ها از احتمالا انجام یک آزمایش تسلیحاتی مجدد توسط کره شمالی نیز در رشد قیمت طلا موثر بود. چو ایل، سفیر کره شمالی گفت، کشور آماده ششمین آزمایش هسته ای خود است.

اما افزایش احتمال بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا در ماه آینده میلادی مانع از آن شد که قیمت طلا رشد قابل توجهی تجربه کند.

قیمت طلا از زمان رسیدن به بالاترین رقم 5 ماه اخیر (1295 دلار و 42 سنت) در اواسط ماه آوریل، حدود 75 دلار کاهش یافته است.

در دیگر بازارهای فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با 0.1 درصد افزایش به 16 دلار و 15 سنت رسید. دیروز قیمت نقره به پایین ترین رقم از سوم ژانویه یعنی 16 دلار و یک سنت رسیده بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.