معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی از آماده تحویل بودن مسکن زوج های جوان تا بیست ماه آینده خبر داد. این مسکن ها به همت آستان قدس رضوی و در دو شهر مشهد و بیرجند ساخته خواهند شد.

مسکن زوج‌های جوان 20 ماه دیگر آماده تحویل

مهندس خلیل اکبری با اشاره به این که پروژه‌های ساخت مسکن زوج‌های جوان در شهرهای مشهد و بیرجند در حال اجراست افزود: کلنگ احداث این پروژه در شهر مقدس مشهد در دی ماه سال گذشته در زمینی به مساحت حدود سه هکتار در حاشیه کمربندی و بلوار صد متری مشهد در مجاورت شهرک شهید آقا مصطفی خمینی(ره) و در بیرجند در حاشیه بولوار شهید صیاد شیرازی به زمین زده شده است.

وی تأکید کرد: بر اساس رهنمودهای تولیت معزز آستان قدس رضوی، در سال گذشته فقط عملیات خاکبرداری این پروژه در سطح کل این زمین به ضخامت 25 تا 30 سانتی متر و به میزان حدود 5 هزار مترمکعب انجام شده و عملیات اجرایی آن نیز اخیراً شروع شده است.

این مقام مسئول در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی اضافه کرد: با برگزاری مناقصه، نسبت به انتخاب پیمانکار در سال جاری اقدام شد و عملیات اجرایی این پروژه در اردیبهشت ماه سال 1396 آغاز گردیده، بگونه‌ای که امیدواریم طی برنامه پیش‌بینی شده بتوانیم این پروژه را حداکثر ظرف مدت زمان بیست ماه به اتمام رسانیده و آماده بهره‌برداری کنیم.

وی یادآور شد: این پروژه در مشهد دارای 524 واحد مسکونی با مساحت 50، 60 و 75 مترمربعی بوده و بصورت واحدهای یک و دو خوابه طراحی گردیده و این پروژه در 24 بلوک 4 و 5 طبقه پیش‌بینی شده است.

مهندس اکبری زیربنای این پروژه را 50 هزار مترمربع و براساس تعاریف مهندسی با سطح اشغال 27 درصدعنوان کرد و افزود: این گفته بدین معناست که حدود 27 درصد از این پروژه ساختمان و بقیه آن شامل معابر و فضای باز خواهد بود؛ ضمن اینکه ساختمانهای خدماتی و عمومی(شامل مسجد و نمازخانه، فروشگاه و...) نیز در اجرای این پروژه پیش‌بینی شده است.

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی در مورد پروژه مسکن زوج‌های جوان در شهر بیرجند نیز گفت: در راستای تحقق موارد مندرج در منشور 7 گانه مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان و حسب تأکیدات تولیت معزز آستان قدس رضوی و در جهت کمک به حل معضل مسکن بعنوان یکی از مشکلات پیش روی ازدواج جوانان، این پروژه در شهر بیرجند پس از انجام مطالعات لازم و مکان‌یابی زمین مناسب در دستورکار این معاونت قرار گرفت.

مهندس اکبری گفت: این پروژه در زمینی به مساحت حدود یک هکتار و در جهت اجرای فاز اول آن برای احداث واحدهای مسکونی برای 120 زوج جوان در شهر بیرجند آماده شروع عملیات اجرایی بوده، بگونه‌ای که طراحی نقشه‌های فاز اول و دوم پروژه در حال انجام می‌باشد و امیدواریم بتوانیم در خردادماه سال جاری عملیات اجرایی این پروژه را آغاز نماییم.

وی خاطرنشان کرد: این 120 واحد مسکونی در 6 بلوک(هر بلوک به تعداد 20 واحد) و به مساحت‌های 55 تا 75 مترمربعی در دست طراحی بوده و مدت زمان اجرای این پروژه حداکثر 20 بیست ماه پیش‌بینی گردیده است.

وی متذکر شد: آئین‌نامه نحوه استفاده زوج‌های جوان از این پروژه‌ها در شهرهای مشهد و بیرجند، پس از تهیه و تکمیل شدن و قبل از بهره‌برداری از واحدهای مسکونی مزبور، به اطلاع مشمولین این پروژه‌ها، خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.