وزیر جهاد کشاورزی گفت: عراق یک بازار مناسب و مساعد برای صادرات محصولات کشاورزی است.

عراق یک بازار مناسب و مساعد برای صادرات محصولات کشاورزی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازمهر، محمود حجتی امروز در در گردهمایی کشاورزان، بهره برداران، اعضای اتحادیه ها، تشکل ها و تعاونی های کشاورزی استان ایلام اظهار داشت:  عراق یک بازار مناسب و مساعد برای صادرات محصولات کشاورزی است و باید از این فرصت حداکثر استفاده کرد.

وی افزود: بی سابقه ترین سرمایه گذاری ها در بخش آب و خاک به عنوان اصلی ترین عوامل تولید و پایداری و توسعه ملی در دولت یازدهم انجام شده است.

حجتی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در بحث خاک و آب، توسعه شبکه‌ها و تامین آب، استفاده از سیستم‌های نوین آبرسانی، آبخیزداری، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی صورت گرفته است، افزود: احیای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان های ایلام و خوزستان از دیم به آبی، اجرای سامانه گرمسیری مهار آب های مرزی و نیز طرح های نوین آبیاری در اراضی با هدف کنترل و جلوگیری از هدر رفت آب و فرسایش خاک از دیگر طرح های مهم در حوزه کشاورزی بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تراز کشت و تولید غلات در کشور با برنامه ریزی مناسب به منفی سه میلیون کاهش یافته است، این مقدار در پایان دولت دهم منفی ۸ میلیون بوده است.

وی افزود: خودکفایی در تولید گندم یکی از افتخارات دولت یازدهم است در حالیکه ذخیره استراتژیک گندم کشور در پایان دولت دهم به شدت کاهش یافته بود ولی متاسفانه برخی نامزدها ی انتخابات ریاست جمهوری این وزارتخانه را به واردات چی بودن متهم می کنند.

حجتی تاکید کرد: تکمیل زنجیره تولید و ایجاد صنایع بسته بندی محصولات کشاورزی می تواند در درآمد زایی برای کشاورزی و صادارات و ارزآوری برای کشور تعیین کننده باشد و سرمایه گذار ان می توانند در این حوزه ورود کنند و دولت نیز از طرح های ابتکاری استقبال می کند.

وی همچنین توسعه کشت گیاهان دارویی را از برنامه ها ی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد.

وزیر جهاد کشاورزی بخشش سود و جرائم بانکی کشاورزان بدهکاری تا سقف یک میلیارد ریال را از برنامه های دولت یازدهم برای حمایت از کشاورزان برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.