زاهدان_مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان گفت: مرحله نخست دهکده اقتصاد مقاومتی در ادامه اجرای طرح های توانمند سازی در بخش تولید واشتغال با طرح های مختلف در زاهدان افتتاح شد.

دهکده اقتصاد مقاومتی در زاهدان افتتاح شد

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در راستای گرامیداشت هفته بسیج سازندگی دهکده اقتصاد مقاومتی​ با حضور فرمانده سپاه سلمان در زاهدان افتتاح شد.

سرهنگ پاسدار علی اکبر جعفری با اشاره به اینکه در راستای گرامی داشت هفته بسیج سازندگی چندین پروژه در زاهدان افتتاح شده ​افزود:

ساختمان مستقل مرکز بسیج سازندگی با مساحت ۳۵۰ متر مربع و اعتبار بالغ بر ۳میلیارد و۹۴۰ میلیون ریال راه اندازی شده است.

وی افزود:راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی در زاهدان در دوفاز جداگانه از دیگر برنامه های بسیج سازندگی بود که با حضور فرمانده سپاه سلمان افتتاح وفاز نخست آن راه اندازی شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه؛مرحله نخست این دهکده با اعتباری بیش از ۲میلیارد و۳۸۰ میلیون ریال در دوهکتار با ۵زمین انجام گرفته بیان کرد: از جمله؛ مزرعه پرورش شتر مرغ ،مزرعه پرورش وتولید زنبور عسل ،تولید نژاد بزمحلی،تلفیق با بز نژاد پند قلو زا ،پرورش دام سبک وصنایع تبدیلی ودستی به بهره برداری رسیده است.

این مسئول تصریح کرد: مرحله دوم این پروژه در ۶ماهه دوم سال جاری افتتاح خواهد شد که در این مرحله پرورش وتولید دام سنگین،پرورش شتر،تولید وپرورش ماهیان سردابی وگرمابی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان اظهار داشت: پژوهشکده ای  درزمینی به مساحت ۷هکتار درشهرستان زاهدان در حال استحصال است که برای پرورش زیتون وروغن گیری زیتون در نظر گرفته شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.