۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷
کد خبر: 528364

وزیر امور خارجه با یادآوری اینکه ما زمانی هم قاچاق می‌کردیم و هم خام‌فروشی، بیان کرد: پول نفت خود را در اختیار برخی دلال‌ها می‌گذاشتیم که منابعی از این کشور را نابود کردند.

ظریف: مجبور نیستیم کالاهای بنجل بخریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایلنا، محمدجواد ظریف درخصوص انتقاد برخی از نامزدها از وضعیت دیپلماسی اقتصادی و دستاوردهای اقتصادی برجام گفت: وقتی این دولت آغاز به کار کرد و دوستان آقایان مشغول به کار بودند، ما یک کارگزاری خارجی نداشتیم و سوئیفت انجام نمی‌شد. در حوزه‌های دیگر هم از قبیل نفت و کشتیرانی به همین شکل بود اما امروز وضعیت تغییر کرده است. ولی دوستان به دنبال این هستند که وانمود کنند هنوز وضعیت تغییر نکرده است. 

زمانی هم قاچاق می‌کردیم و هم خام‌فروشی

این دیپلمات عالی‌رتبه با یادآوری اینکه ما زمانی هم قاچاق می‌کردیم و هم خام‌فروشی، بیان کرد: پول نفت خود را در اختیار برخی دلال‌ها می‌گذاشتیم که منابعی از این کشور را نابود کردند. حالا که این دولت زمینه فروش نفت را به صورت رسمی فراهم کرده است و فراموش نکنیم که اگر دولت می‌خواست همچنان خام‌فروشی کند تمام انبارهای ما پر از محصولاتی بود که به دلیل تحریم نمی‌توانستیم آنها را بفروشیم که دیگر تقریباً جایی برای انبار کردن آنها نداشتیم.

مجبور نیستیم نفت‌مان را بفروشیم و کالاهای بنجل خرید کنیم

وزیر امور خارجه افزود: کشتی‌های ما وسط دریا سرگردان بودند چراکه مشتری نداشتند و آنها حتی می‌خواستند که خام‌فروشی کنند، اما مشتری برای خرید همان مواد خام هم وجود نداشت و کشور نمی‌توانست با عزت در صحنه جهانی حضور پیدا کند اما امروز شرایط عوض شده است و نفت‌مان را در برابر نفت‌های معتبر بین‌المللی می‌فروشیم و به قول برخی مجبور نیستیم نفت‌مان را بفروشیم و کالاهای بنجل خرید کنیم. بلکه می‌توانیم با فروش نفت‌مان کالاهای لازم خود را بخریم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.