مشهد- سفیر استرالیا در ایران در دیدار با قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به ظرفیت های موجود بین آستان قدس رضوی و موسسه های علمی، اقتصادی و دانشگاهی استرالیا اشاره کرد.

ظرفیت همکاری بین آستان قدس و موسسه های علمی و اقتصادی استرالیا وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، ایان بیگز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در حرم مطهر رضوی گفت: دیدن این صحنه که هزاران نفر در امنیت و آرامش کامل مشغول راز و نیاز و عبادت در این فضای معنوی هستند، برایم بسیار جالب بود.

ایان بیگز با اشاره به وجود ظرفیت های مشترک همکاری بین آستان قدس رضوی و موسسه های علمی و اقتصادی و دانشگاه های کشور استرالیا، اظهار کرد: امیدوارم که بتوانیم سطح تعاملات و همکاری ها را در حوزه های مختلف گسترش دهیم.

هدف آستان قدس رضوی تعامل سازنده و اثربخش با سایر کشورهاست

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز گفت: ۳۰ میلیون زائر، سال گذشته به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف شدند که چهار میلیون نفر آنان از کشورهای خارجی بودند.

سید مرتضی بختیاری افزود: آستان قدس رضوی به عنوان مجموعه ای که برپایه موقوفات و نذورات مردمی اداره می شود، هر سال میزبان میلیون ها زائر از اقصی نقاط دنیاست.

وی اظهار کرد: امروز این مجموعه با داشتن توانمندی های گسترده در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، پزشکی و داروسازی نقش موثری در ایران اسلامی و کشورهای منطقه ایفا می کند.

وی گفت: این آمادگی در مجموعه شرکت ها و موسسه های آستان قدس رضوی وجود دارد که با محوریت اقتصاد مقاومتی که هدفش پیشرفت، توسعه و تعالی تولیدکنندگان داخلی است به تعامل سازنده و اثربخش با سایر کشورها بپردازد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با توجه به اینکه آستان قدس رضوی مجموعه ای موقوفاتی است و هیچ کمکی از دولت دریافت نمی کند، مورد توجه مردم و ارادتمندان اهل بیت(ع) است که این نهاد مقدس را همواره تکریم و حمایت کرده اند.

وی اظهار کرد: از قرن ها و سالیان گذشته وقفنامه های متعددی وجود دارد که مردم با عشق و اعتقاد قلبی برای رسیدگی به امور زائران و گره گشایی از کار محرومان اموال و دارایی های خود را وقف این بارگاه مطهر کرده اند.

بختیاری با اشاره به معماری بی نظیر و گنجینه های هنری موجود در کتابخانه ها و موزه های حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: میراث گرانبهای گذشتگان ما که نشان دهنده فرهنگ اسلامی و ایرانی است، با دقت و جدیت صیانت و مراقبت می شود.

وی افزود: متاسفانه در برخی کشورهای منطقه گروه های تکفیری و تروریستی دست به اقداماتی می زنند که خلاف اسلام و انسانیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.