آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا یک مرکز عملیاتی در کره جنوبی راه اندازی کرده است.

راه‌اندازی مرکز عملیاتی در کره جنوبی توسط سازمان سیا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از راه‌اندازی مرکز عملیاتی کره باهدف مقابله با تهدیدهای نظامی کرۀ شمالی خبر داده است.

مایک پومپئو، رئیس سیا، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایجاد مرکز عملیاتی کره به ما اجازه می‌دهد تا اقدامات سیا علیه تهدیدهای جدی آمریکا و متحدانش از سوی کرۀ شمالی، به‌صورت هدفمند یکپارچه و هدایت شود.»

وی افزود: «این مرکز همچنین نشان‌دهندۀ پویایی و چابکی سیا در برابر چالش‌های امنیت ملی است.»

سیا اعلام کرد این مرکز عملیاتی از سوی «افسران با تجربه از سراسر این آژانس (سیا)» و تحت هدایت یک کهنه سرباز به‌عنوان معاون مرکز عملیاتی کره اداره می‌شود.

این یازدهمین مرکز عملیاتی سیا به شمار می‌آید. مرکز عملیاتی آفریقا، مرکز عملیاتی ضداطلاعات، مرکز عملیاتی ضد تروریسم و مرکز عملیاتی شرق نزدیک برخی دیگر از مراکز عملیاتی سازمان سیا به شمار می‌آید.

راه‌اندازی و اختصاص یک مرکز عملیاتی به یک کشور به‌جای یک منطقه، نشان‌دهندۀ اهمیت کره شمالی برای دولت دونالد رئیس‌جمهور آمریکاست.

هیثر فریتس هورنیاک، سخنگوی سیا، گفت: «همان‌طور که تهدیدهای پیش روی ملت ما پویاست، بنابراین سیا باید این تهدیدها را کنترل کند.

 دولت ترامپ بارها کرۀ شمالی را تهدید کرده است، در صورتی که به آزمایش‌های موشکی ادامه دهد، اقدام نظامی علیه پیونگ‌یانگ را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

کرۀ شمالی در واکنش به این تهدیدات، آزمایش‌های موشکی‌اش را افزایش داده است. کرۀ شمالی همچنین به آمریکا و دیگر متحدان منطقه‌ای آن مانند کرۀ جنوبی و ژاپن هشدار داده است در صورت هرگونه تجاوز با واکنش نظامی قوی روبرو خواهند شد.

به‌رغم تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی، پیونگ‌یانگ برای تقویت توانایی نظامی خود برای حفاظت از خود در مقابل تهدید حضور نیروهای نظامی آمریکا در منطقه در تلاش بوده است.

کرۀ شمالی می‌گوید مادامی‌ که واشنگتن به سیاست خصمانۀ خود علیه کرۀ شمالی پایان ندهد و فرماندهی سازمان ملل در کرۀ جنوبی که تحت ادارۀ واشنگتن است برچیده نشود، بازدارندگی هسته‌ای خود را متوقف نخواهد کرد. در حال حاضر هزاران سرباز آمریکایی در کرۀ جنوبی و ژاپن مستقرند.

بر اساس اعلامیۀ اخیر ارتش آمریکا، این کشور 806 فروند موشک بالستیک بین‌قاره‌ای (ICBM) و موشک‌های بالستیک شلیک شونده از زیردریایی و بمب‌افکن‌های سنگین و همچنین یک هزار و 722  کلاهک هسته‌ای در شبه‌جزیرۀ کره مستقر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.