نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که «مناطق امن در سوریه نباید پایگاه‌هایی برای ایران و حزب‌الله لبنان ایجاد کند».

نتانیاهو: مناطق امن سوریه نباید پایگاهی برای ایران ولبنان ایجاد کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به موضوع ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه بر اساس توافق حاصل شده میان روسیه، ایران و ترکیه در هفته گذشته پرداخت و تأکید کرد، «مناطق امن در سوریه نباید به پایگاه‌هایی برای ایران و حزب‌الله لبنان تبدیل شود».

یک مقام اسرائیلی که به دلیل حساسیت این موضوع خواست نامش فاش نشود، به روزنامه «هاآرتص» گفته است که نتانیاهو در گفت‌وگوی تلفنی روز گذشته با پوتین با ایجاد مناطق امن در سوریه مخالفت نکرده اما تأکید کرده که مناطق امن احتمالی در سوریه نباید به پایگاهی برای فعالیت آزادانه ایران و حزب‌الله تبدیل شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این تماس گفته مخالفت بنیادینی با ایجاد مناطق امن در سوریه ندارد، اما باید فاصله نیروهای ایرانی و حزب‌الله تا جولان حفظ شود.

بر اساس توافقی که میان ایران، روسیه و ترکیه به دست آمده، قرار است در چهار نقطه از سوریه مناطق «عاری از تنش» ایجاد شود. یک مقام اسرائیلی پیش از این به العربیه گفته بود که تل‌آویو خواهان وجود «منطقه حائل» با جولان است و ضمنا «حق خود» برای هدف قرار دادن محموله‌های تسلیحاتی را محفوظ می‌داند.

مقامات ارشد رژیم صهیونیستی و دیپلمات‌های غربی اعلام کرده‌اند که نتانیاهو این مسئله را با دولت آمریکا و نیروهای بین‌المللی مطرح کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.