بیرجند- مدیر مرکز بیماران خاص استان خراسان جنوبی با بیان این که همه بیماران دیالیزی استان در نوبت دریافت کلیه از بیماران مرگ مغزی هستند گفت: انجام آزمایشات و اقدامات پاراکلینیک تا ۵ میلیون تومان هزینه دارد.

همه بیماران دیالیزی استان  خراسان جنوبی در نوبت دریافت کلیه هستند

 هادی دهقان درگفت وگو با خبرنگارقدس آنلاین در بیرجند اظهار داشت: یک هزارو ۸۲۲ بیمار خاص و صعب العلاج در این استان از خدمات مرکز بیماران خاص استان بهره مند هستند.  

وی تعداد بیماران سرطانی و صعب العلاج استان را هزارو۸۲۲ نفر اعلام کرد و گفت :در گذشته  سرطان پوست رتبه اول را در استان داشت اما با توجه به خود مراقبتی  افراد و انجام اقدامات پیشگیرانه درصد این بیماری کاهش یافته و در حال حاضر سرطان دستگاه گوارش در استان رتبه اول را دارد.

وی با توجه به افزایش آمار بیماران سرطانی در استان، سرطان دستگاه گوارش بیشترین میزان آمار را به خود اختصاص داده است ادامه داد: سرطان پروستات در مردان و پستان در زنان استان بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است.  

مدیر مرکز بیماران خاص استان خراسان جنوبی با بیان این که از مجموع ۸۲۲ بیمار خاص استان؛ ۲۶۳بیمار دیالیزی، ۷۷بیمار مبتلا به تالاسمی و ۱۴۵بیمار مبتلا به هموفیلی هستند  گفت: از این تعداد  ۱۷۵ بیمار مبتلا به ام اس و  ۱۶۲بیمارپیوندی هستند.

دهقان  اظهار داشت: در بین بیماران زیر پوشش این مرکز، بیشترین مشکل را بیماران دیالیزی دارند و ناچارند یک روز درمیان به مراکز دیالیز مراجعه  و بیشترین  هزینه را پرداخت کنند وهمچنین به اجبار بیش از ۸۰ درصد این بیماران باید پیوند شوند که هزینه های زیادی را متحمل می شوند.

وی با اشاره به این که همه بیماران دیالیزی استان در نوبت دریافت کلیه از بیماران مرگ مغزی هستند خاطرنشان کرد: اگرچه دریافت کلیه از بیماران مرگ مغزی رایگان است اما برای انجام آزمایشات واقدامات پاراکلینیک تا ۵ میلیون تومان هزینه می پردازند.

مدیرمرکز بیماران خاص استان خراسان جنوبی از ممنوعیت دریافت کلیه یا هر عضو دیگر از فرد زنده در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ایران تنها کشوری است که از فرد زنده عضو می گیرد و برابر بخشنامه ابلاغی قرار است این اقدام ممنوع شود.

دهقان گفت: بیماران مبتلا به تالاسمی نیز به دلیل مشکلات خونی که دارند به اجبار باید هر شب آمپول مخصوص تزریق و هر ماه یکبار برای تزریق خون به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی تامین هزینه های دارو و ارائه خدمات توانبخشی به مبتلایان ام اس در استان را از نیازهای این بیماران دانست وافزود: در صورت تامین بودجه و موافقت مجلس قرار است در سیستم جامع حمایتی وزارتخانه بیماران  مبتلا به سلیاک، ای بی و پی کیو که بیش از ۱۰۰ نفر در استان هستند نیز زیر مجموعه بیماران خاص قرار گیرند و حمایت شوند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.