معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۱۳ درصد از جامعه هدف بنیاد شهید را سالمندان بالای ۶۰ سال تشکیل می دهند.

۱۳ درصد از جامعه ایثارگری را سالمندان بالای ۶۰ سال تشکیل می دهند

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین»  عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران  اظهار داشت: خدمت رسانی به ۶۳ هزار و ۸۰۳ جانباز شیمیایی در کشور توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می شود که شامل ۷۴۹ جانباز شیمیایی شدید، ۳ هزار و ۵۹ جانباز شیمیایی متوسط هستند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۹۸۰ جانباز دارای ضایعه نخاعی در کشور وجود دارند که ۱۸۰ نفر از آن ها از ناحیه گردن تا پا ناتوان هستند، افزود: ۲۱۸ هزار جانباز اعصاب و روان از زمان جنگ تحمیلی وجود دارند.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید تصریح کرد: ۵۳ هزار پدر شهید، ۱۱۰ هزار مادر شهید، ۶۳ هزار همسر شهید و ۱۵۰ فرزند شهید از امکانات بنیاد بهره مند می شوند. همچنین ۳۳۰ هزار نفر از جانبازان زیر ۲۵ درصد، ۲۳۰ هزار نفر بالای ۲۵ درصد و ۹۶۰ نفر بالای ۷۰ درصد هستند.

عباسپور با اشاره به اینکه ۱۳ درصد از جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران را سالمندان بالای ۶۰ سال تشکیل می دهند، اضافه کرد: ۴۸ هزار جانباز، ۱۵۰ هزار نفر از والدین شهدا و ۱۵ هزار همسر شهید بیش از ۶۰ سال سن دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.