خلخال- کارخانه نئوپان خلخال با بیش از ۱۷ سال فعالیت یکی از صنایع مهم و و بزرگ این شهرستان است که همزمان با رکود در سایر بخش های کشور اره بیکاری پیکر نیمه جان این واحد صنعتی را می خراشد است.

اره بیکاری پیکر «کارخانه نئوپان» خلخال را می خراشد

به گزارش قدس آنلاین، رکود حاکم بر بازار و صنعت موجب شده تا این کارخانه نیز با خاموش کردن دستگاه های صنعتی تعدادی ۲۰۰ کارگر را راهی خانه کند.

با وجود اینکه بسیاری از کارگران این کارخانه قبل از سال به خانه هایشان ارجاع شدند اما فرماندار خلخال این موضوع را فقط خبر سازی دانسته و می گوید: کارخانه نه تنها تعطیل نشده است بلکه روی خط توسعه قرار دارد.

۲۰۰ کارگر بیکار شدند

بشیر خالقی، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بر روی این موضوع مهر تایید زده و می گوید: بزرگترین کارخانه شهرستان خلخال و جنوب استان اردبیل در آستانه تعطیلی بوده و در این زمینه ۲۰۰ کارگر که در این کارخانه مشغول فعالیت بودند بیکار شدند.

وی بیان می کند: البته این رکود و تعطیلی تنها به این کارخانه ختم نمی شود بلکه در حال حاضر کارخانه سبلان پارچه نیز با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند که بی‌شک اگر در این زمینه اقدامات اساسی انجام نشود شاهد حاکمیت رکود در این کارخانه نیز خواهیم بود.

نماینده مردم خلخال با بیان اینکه در همین راستا جلسه ویژه‌ای با مسئولان بنیاد مستضعفان انجام شده تا مشکلات این کارخانه بررسی گردد ادامه می دهد: متاسفانه به دلیل برخی بی‌برنامگی‌ها و سودجویی ها کارخانه نئوپان خلخال در آستانه رکود و تعطیلی قرار گرفته است.

وی یادآور می شود: عده‌ای سودجو با برنامه‌های از پیش تعیین شده درصدد تعطیلی کارخانه و در حال‌حاضر با ترفندهای مختلف در صدد هستند که بگویند دخل و خرج در کارخانه نئوپان هم‌خوانی ندارد و با فرهنگ‌سازی این امر درصدد پوشاندن مشکلات موجود هستند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اذعان م یکند: در این رابطه تماسی با مسئولان بنیاد مستضعفان انجام شده و در حال‌حاضر برخی با اعلام ورشکستگی و مشکلات موجود درصدد ایجاد نگرانی در بین مردم منطقه هستند که نیاز است متولیان این امر را با جدیت پیگیری کنند.

خالقی بیان می کند: شهرستان خلخال یکی از مناطق محروم استان اردبیل محسوب می‌شود و راه‌اندازی این کارخانه در گذشته شور و نشاط خاصی را در منطقه به همراه داشت ولی هم‌اکنون این کارخانه بزرگ در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

کارگران مرخصی هستند

در حالی که نماینده مردم خلخال تمامی تلاش ها را در راستای حل مشکلات این واحد صنعتی و همچنین جلوگیری از تعطیلی می داند اما فریدون بابایی، فرماندار خلخال قریب به اتفاق این موضوع را خبر سازی می خواند.

وی با تکذیب برخی خبرسازی ها درباره توقف فعالیت کارخانه نئوپان خلخال گفت: نه تنها این کارخانه تعطیل نشده بلکه به فکر توسعه خط تولید و افزایش ظرفیت تولیدی آن نیز می باشیم.

وی بیان می کند: کارخانه نئوپان خلخال به عنوان بزرگترین و تنها واحد صنعتی بزرگ جنوب استان و این شهرستان محسوب می شود که علاوه بر اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در این واحد صنعتی یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم در بخش های مختلف حمل و نقل ، پیمانکاری و تهیه هیزم در جوار این کارخانه مشغول بکار هستند.

وی با اعلام آمادگی به همکاری برای اجرای طرح های توسعه ای کارخانه نئوپان افزود: این کارخانه متعلق به بنیاد مستضعفان کشور بوده و راه اندازی آن در شهرستان محرومی همچون خلخال در گذشته با هدف حمایت از مناطق محروم کشور و ایجاد زمینه اشتغال برای اهالی این منطقه صورت گرفته است.

فرماندار خلخال با اشاره به اینکه کارگران کارخانه نئوپان خلخال نیز بنا به تصمیمات گرفته شده در مرخصی به سر می‌برند، گفت: هم‌اکنون مطالبات این کارگران پرداخت می‌شود که انتظار می‌رود با راه‌اندازی دوباره تولید شاهد حضور کارگران در خط تولید این کارخانه باشیم.

وی ادامه می دهد: به منظور نوسازی تجهیزات کارخانه، تزریق منابع ملی مورد نیاز و توسعه فعالیت این کارخانه با آقای سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان بحث و تبادل نظر شده و رئیس بنیاد نیز در این زمینه قول مساعد داده است.

فرماندار خلخال بیان می کند: این کارخانه که ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن مترمکعب نئوپان در سال را دارا بوده و برای بیش از یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده بود هم‌اکنون با مشکلاتی روبروست که انتظار می‌رود مسئولان ارشد کشوری برای این امر چاره‌ای بیندیشند چرا که در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال تعطیلی تنها کارخانه بزرگ خلخال بی‌مهری به مردم منطقه بوده و شایسته ظرفیت های منطقه نیست.

بابایی با بیان اینکه قسمت اداری و نگهبانی کارخانه نئوپان خلخال در حال‌حاضر فعال است، اظهار کرد: نیاز است بانکهای عامل و ستاد تسهیل حمایتهای ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد رونق تولید و اقتصاد در منطقه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.