مشهد- امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه آزادی جدای از استقلال نیست گفت: آن آزادی که برخی شعار می‌دهند آزادی ضد استقلال است و قرار است حاکمیت قطعی مردمی را از ما بگیرد، ما طرفدار آزادی و فرهنگ مقاومتی هستیم.

وعده ضدارزشی صبغه دینی را از دولت می‌گیرد/ طرفدار آزادی و فرهنگ مقاومتی هستیم

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد افزود: شما مردم قرار است برای سرنوشت کشور تصمیم بگیرید، اینها رهنمودهای مقام معظم رهبری است و باید نصب العین شما در تصمیم‌گیری باشد، نامزدها رابطه برنامه خود را با جریان مقاومت مشخص کنند؛ وقتی رهبر معظم انقلاب دولت را دولت مقاومت می‌داند هر برنامه‌ای باید رابطه‌اش با مقاومت مشخص باشد و اگر بنا است دولتمان دولت مقاومت باشد و این آقایان نامزد شده‌اند شرط نخست دولت مقاومت منسجم کردن مردم است.

وعده ضدارزشی صبغه دینی را از دولت می‌گیرد

وی تصریح کرد: نامزدها حرفی بزنند که عواطف دینی تحریک شود ضد دولت مقاومت است، تکلیف را مقام معظم رهبری مشخص کردند نباید لائیک و دین دار را مقابل هم قرار داد. این کشور مالک و صاحب دارد و صاحب آن وجود اقدس امام زمان(عج) است.

وی ادامه داد: انقلاب ما برای امام زمان بود. تمام شئون برنامه‌های ما باید متناسب با این رسالت انقلابی ما در کشوری باشد که قرار است سکوی فرج و ظهور امام عصر(عج) باشد و نمی‌توان برنامه‌ای با رنگ و بوی لائیک ریخت و با شعارهای ضدارزشی روی کار بیائیم.

امام جمعه مشهد اظهار داشت: در این کشور شعار و وعده ضدارزشی شدنی نیست، در دولت‌های قبل هم تجربه شده است که عده‌ای برای قدرت‌یابی وعده ضدارزشی دادند و عملیاتی نشد زیرا این کشور، کشور امام زمان(عج) است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: وعده ضدارزشی، صبغه دینی را از دولت شما می‌گیرد و قشر دینی نسبت به آن وابستگی پیدا نمی‌کند، هم نامزدها در عرصه کاندیداتوری و هم شما مردم باید این مهم را رعایت کنید.

نظام اسلامی دولت مقاومت است

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند جمهوری اسلامی ایران، دولت مقاومت است و دولت مقاومت یعنی تسلیم زورگویی نشدن و در موضع اقتدار ایستادن، مقام معظم رهبری برای این نظام دولت مقاومت را قائل شدند یعنی باید سر این راه بایستیم که استکبار جهانی را از میان ببریم و در برابر توطئه‌ها بایستیم.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: برنامه کوتاه مدت استکبار جهانی به فرموده مقام معظم رهبری خسته کردن ما است و در میان مدت هم سفره ما را هدف قرار داده است و برنامه درازمدت استکبار جهانی نیز ریشه کن کردن نظام اسلامی است. باید در برابر این سه برنامه مقاومت شود پس اقتصاد و آزادی و فرهنگ ما باید مقاومتی باشد و جوهره مقاومت در همه شئون زندگی باید حاکم باشد.

وی افزود: معنای اقتصاد مقاومتی یعنی ما به گونه‌ای باشیم که در معیشت وابسته به بیرون نباشیم و روی پای خود بایستیم و نگاهمان روی توانمندی‌های خودمان باشد تا اگر دشمن سفره ما را هدف قرار داد نتواند، آزادی ما در کنار استقلال باید باشد یعنی آزادی مقاومتی باشد و ملعبه دشمن نباشد.

انقلاب ما زمینه ساز ظهور است

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: انقلاب ما برای حاکمیت اسلام بر جهان بود؛ برای حاکمیت بر جهان و جهانیان بود، انقلاب کردیم تا راه و سکوی ظهور باز شود و دنیا آماده شود که یک دکترین سیاسی مدیریت جهانی به نام اسلام و دین را بپذیرید و روز پیروزی انقلاب ما آن روز است و قبل آن در میانه راه هستیم.

وی گفت: پس این تعارف نیست و مسئله قدرت پروری نیز نیست بلکه واقعیتی است که نسل‌ در نسل گفتند و خواستند و ما راه افتادیم تا امام زمان(ع) تشریف بیاورند.

وی با تبریک نیمه شعبان اظهار داشت: راهپیمایی نیمه شعبان نماد واقعیتی است و آن اینکه مردم تا حرم امام رضا(ع) به عنوان عشق به بقیه الله راه افتادند، این راهپیمایی نماد راه افتادن دنبال امام زمان(عج) است.

خطیب جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه باید با تمامی آفات فرج مبارزه کنیم اظهار داشت: باید در این راه ایستادگی کنیم و ما در این انقلاب مقدس اسلامی، گفتمان انقلابیمان همین است، مقام معظم رهبری بارها فرمودند ما وسط انقلاب هستیم و به پیروزی کامل نرسیده‌ایم. یعنی چه؟ نظام خونریز ستمشاهی را ساقط کردیم و نظام اسلامی را به جای نظام پوسیده شاهنشاهی بر کشور مسلط کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.