امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ملت ایران طاغوت را بیرون کرد و از توپ و تانک نترسید، ملت ایران را از جنگ نترسانید، گفت: کاندیداها باید به مرّ قانون عمل کنند.

کاندیداها باید به مرّ قانون عمل کنند و عزت ملت را مخدوش نکنند/ حضور در انتخابات مظهر ایمان به خدا و خودباوری است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با اشاره به انتخابات اظهار داشت: انتخابات و حضور ما در صحنه سیاسی و سرنوشت یک ملت مظهر ایمان ما به خداست، ما اعتقاد به خدا داریم و بر اساس اعتقاد و باور دینی پای صندوق‌های رأی می‌آییم، چون دستور ولایت و مرجعیت است.

وی با بیان اینکه انتخابات مظهر کاملی برای اسلام است، افزود: تا مادامی که انقلاب اسلامی در ایران پیروز نشده بود، اسلام زندگی، اسلام سیاست، اسلام جهاد، اسلام اقتصاد، اسلام فرهنگ، اسلام بازار و اسلام تربیت به صحنه نیامده بودند، اما پس از انقلابی که این همه شهید پای آن دادیم، همه ساله پای صندوق‌ها اعلام می‌کنیم که سکولار باطل است و جدایی دین از سیاست بی‌محتواست و جهنمی است.

صدیقی تصریح کرد: ما باید در سرنوشت خودمان و جامعه ایفای نقش کنیم، انتخابات مظهر خودباوری هم هست، زیرا با حضور در انتخابات اعلام می‌کنیم که در نحوه مدیریت کشور مؤثر هستیم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش به بیان توصیه‌هایی به مردم و داوطلبان ریاست‌جمهوری پرداخت و تصریح کرد: توصیه اول عمل به مُرّ قانون است، هم مجریان باید به مُرّ قانون عمل کنند، هم ناظران و برگزارکنندگان انتخابات بین خود و خدا عمل به قانون را واجب شرعی و مصلحت سیاسی و اجتماعی بدانند، هم نامزدها به مُرّ قانون عمل کنند، چرا که این عمل به مُرّ قانون برای جامعه ما اطمینان‌بخش است و صد البته برای خود آنها هم آبروست.

وی با بیان اینکه کسی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود اگر قانون را رعایت نکند آیا رئیس‌جمهور قانون‌شکن اعتبار و آبرو دارد یا از همان روز اول اعتمادها از او سلب می‌شود؟ گفت: اعلام صریح مواضع نامزدهای ریاست‌جمهوری باید بر اساس تأسیس و ترویج گفتمان حرکت اسلام در جهت تقویت مستضعفان و ضعفای جامعه باشد، اولویت اول دستگاه اجرایی کشور باید رسیدگی به محرومان جامعه باشد، داوطلبان ریاست‌جمهوری در تبلیغات‌شان به حاشیه نروند و به شرق و غرب نروند و به مسائلی که ربطی ندارد، نپردازند، درباره واقعیات صحبت کنند، ما با سیل بیکارها، سیل فقرا و سیل گرفتارها مواجهیم، داوطلبان ریاست‌جمهوری در گفتمان و عمل نشان دهند که به دنبال حل این مسائل و تعهد هستند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش تأکید کرد: توصیه بعدی‌ام توجه به استقلال ملی، عظمت، سربلندی و اقتدار ملتی است که انقلاب را با سربلندی به پیروزی رسانده است، طاغوت را بیرون کرده است، از توپ و تانک نترسیده است، از ساواک نترسیده است و 10 سال تمام در زمینه مسائل هسته‌ای پنجه در پنجه قدرت‌های اتمی شرق و غرب انداخته و احساس خستگی نکرده است، این ملت جنگ را با پیروزی پشت سر گذاشته است، اگر کسی چنین مردمی را از جنگ و شرق و غرب بترساند، این فرد هم با روحیه انقلابی فاصله دارد و هم با متن مردم و هم با دین ما فاصله دارد، این ملت عزیز و سرافراز هستند، نباید این ملت را تحقیر کرد و دشمن را بزرگ نشان داد،‌ ما پیرو امامی هستیم که فرمود ما آمریکا را زیر پا لِه می‌کنیم.

صدیقی همچنین گفت: باید توجه داشت که حیات ملی، سیاسی و فرهنگی ما به اقتدار ماست، ما زنده به اقتداریم، با اقتدار در برابر قدرت‌های بزرگ ایستادیم و بر آنان فائق آمدیم، آن روزی که این اقتدار و روحیه را از ما بگیرند، آن روز، روز نابودی کشور و هویت ماست، ایران با برخی کشورهای دست چندم فرق دارد که با دلارهای کذا می‌توانند در آن مملکت آشوبی به پا کنند و نظامی را تغییر دهند، اینجا مملکت شهداست، اینجا مملکت اهل بیت و مملکت الله‌اکبر و مملکت امام‌زمان (عج) است.

وی ادامه داد: لذا داوطلبان ریاست‌جمهوری توجه داشته باشند که این عزت را مخدوش نکنند، نکته بعدی امنیت ملی و آرامش کشور است، نباید به گسل‌های قومی، زبانی و فرقه‌ای دامن زد . گروه‌هایی را تحریک کرد، این اقدامات خلاف مبانی امنیتی و سیاست حکیمانه هر سیاست‌مداری است که می‌خواهد در این کشور چند صباحی مدیریت اجرایی داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: ما تجربه خوبی از همه اقوام داریم، هم آذربایجان غیور، هم بلوچستان شجاع، حالا اینکه چه کسی عزل و چه کسی را نصب کردیم، مردم بلوچستان همیشه در کنار ما بودند و ملت ایران همه با هم برادرند، تبعیضی وجود ندارد، ما بیاییم جزیره‌ای بکنیم، خط کشی کنیم و حساسیت‌ها را تحریک کنیم، نه خدا را خوش می‌آید و نه به نفع آنهاست، برادران ما در شرق کشور مبتلا به فقر هستند و در اثر فقر قاچاق مواد مخدر آنجا بیداد می‌کند، اگر توانسته بودیم، فقر را در آنجا برطرف کنیم، نیازی به بسیاری از حرف‌ها نبود.

صدیقی یادآور شد: امنیت ملی با آرامش به قدری برای مردم مهم است و در مکتب ما حائز اهمیت است که کسانی که باعث شوند آرامش مردم سلب شود، قرآن کریم از آنان به عنوان محارب یاد کرده است، کسی که با ترساندن مردم موجب سلب امنیت مردم شود، هم محارب و هم مفسدفی‌الارض است.

وی اضافه کرد: از داوطلبان توقع داریم رعایت اخلاق را داشته باشند، هر نامزدی وقتی صحبت می‌کند تصور نکند مثل کبک است و وقتی سرش را در برف فرو کرد، هیچ کس او را نمی‌بیند، حرف‌ها ما بازتاب دارد، بازتاب آخرتی، برزخی، اجتماعی و سیاسی دارد. کسی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود نباید هر حرفی را بزند، کسی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود مگر باید به همه جا حمله کند؟ مگر باید با مقدسات هم دربیفتد؟ همه نامزدها باید اخلاق را رعایت کنند.

امام جمعه موقت تهران همچنین گفت: ما که می‌خواهیم دنیا را راضی کنیم، والله آنان از شما راضی نخواهند شد، آنان دشمن همه ما هستند، در صحبت‌هایتان خدا را در نظر بگیرید، اسلام را در نظر بگیرید و جامعه را به چالش نکشانید؛ مردم توجه داشته باشند که ریاست‌جمهوری امانتی است که با رأی‌تان می‌خواهید سرنوشت و بیت‌المال کشور را به دست آنان می‌سپارید، لذا در رأی‌تان توجه داشته باشید.

وی با اشاره به سند 2030، توضیح داد: متأسفانه این سند به طور یواشکی در آموزش و پرورش و بی‌سر و صدا پذیرفته شد، مقام معظم رهبری به آن انتقاد کردند، قبل از آنکه انتقاد هم بکنند به آقایان گفته بودند که نباید این سند اجرایی شود، ما مسلمان هستیم، ما قرآن و فقه داریم، ما رساله عملیه داریم، ما اخلاق و فرهنگ مستقل داریم، چند کشور فاسد که اخلاق و فرهنگ‌شان همه منحط هستند، اینکه بیایند به آموزش و پرورش ما برنامه بدهند و آموزش و پرورش ما هم آن را قبول کند؟! چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی سکوت کرد؟!

صدیقی یادآور شد: چرا گذاشتند کار به اینجا برسد که مقام معظم رهبری خودش دخالت کند، مگر مسئولان ما نمی‌دانند در چه کشوری هستند؟ مگر پدر و مادرشان شیر حسینی به آنان ندادند؟ مگر آنان سر سفره امام‌حسین (ع) ننشسته‌اند؟ این موارد مسائلی نیستند که چشم‌مان را ببندیم و بگوییم حالا اشکالی ندارد، یک اشتباهی شده است، این هم باز یک هشدار است و هم یک عبرت است که همه ما باید از این عبرت‌ها بیدار شویم.

وی تأکید کرد: نکته بعدی مسئله تأسف‌باری است که برای حماس پیش آمد و آنان گویا عقب‌نشینی کردند و مرزهای آن سال را پذیرفتند و استقلال فلسطینی‌ها را در یک کشور مستقلی با رسمیت شناختن دشمن جاعل و غاصبی که این همه کودکان آنان را کشته است، خانه‌هایشان را ویران کرده و خودشان را آواره کرده است،‌ نابود کردند، گروه جهادی و مردم فلسطین زیر بار نخواهند رفت، حزب‌الله غیور این موضوع را محکوم کردند ولی مایه تأسف و تأثر است.

امام جمعه موقت تهران متذکر شد: نکته بعدی صدور حکم شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرینی است، او همچنان در محاصره است، به فضل الهی مردم بحرین به پا خواسته و مردم غیور و مؤمن با حضور ایثارگرانه خودشان برای چندمین بار این محاکمه جعلی را عقب انداختند، نمی‌دانم دولت بحرین کی می‌خواهد بیدار شود، عربستان ظالم همچنان در حال جنایت است و دنیا فقط در حال تماشاست، سازمان‌های بین‌المللی سکوت کردند، جهان عرب و سازمان کنفرانس اسلامی سکوت کردند، دارند همچنان به جنایات خودشان ادامه می‌دهند.

وی گفت: در جمهوری آذربایجان و کشورهای دیگر محدودیت‌های جدی مذهبی و خفقان وجود دارد،‌ زندان‌های نامربوط و بی‌حساب و غیرقانونی در آنجا وجود دارد.

صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: در سال 88 عده‌ای نادانی و حماقت کردند، امنیت مملکت را به بازی گرفتند ولی به تعبیر مقام معظم رهبری با دیوار مستحکم مردمی مواجه شدند، چنان این دیوار مستحکم در صحنه حاضر است که هر کسی بخواهد خلاف امنیت و آرامش کشور قدمی بردارد، هم با نیروهای امنیتی ما و هم با چنین دیوار مستحکمی مواجه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.