ارومیه - مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: با آغاز فصل تخم ریزی ماهیان سردآبی در منابع آبی، فعالیت های صید و صیادی در آذربایجان غربی ممنوع است.

صید در منابع آبی آذربایجان غربی ممنوع اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، معصوم فصیح اظهار داشت: با توجه به افزایش دمای آب و هوا و شورع فصل تخم ریزی ماهیان پشت سدها و رودخانه ها، از ۲۰ اردیبهشت فعالیت صید و صیادی در منابع آبی ممنوع شد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بیان اینکه افرادی که بصورت غیر مجاز در این منابع اقدام به صید و صیادی کنند، مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت ادامه داد: در مدت هشت ماه فعالیت صید و صیادی ۱۱ تعاونی با ۷۰۰ نفر عضو از منابع آبی استان ۶ هزار تن انواع ماهی را صید و به بازار مصرف عرضه کردند.

فصیح گفت: در حال حاضر سالانه بیش از ۷ هزار تن ماهی قزل ‌آلا در آذربایجان‌غربی دربیش از ۲۵۰ مرکز و مزرعه تکثیر و پرورش ماهی قزل‌آلا تولید می شود.

وی افزود:این مزارع شامل مزارع انفرادی، مجتمع‌های سردابی، استخرهای دو منظوره کشاورزی و استخرهای خاکی توسط بخش خصوصی با تولید و عرضه سالانه بیش از هفت هزار تن ماهی قزل‌آلا به بازار مصرف در سطح استان فعال هستند.

فصیح اضافه کرد: در این استان آبزیان ارزشمندی مثل آرتمیای دریاچه ارومیه و شاه میگوی دراز آب شیرین سد ارس، صرفا از منابع آبی این استان صید و به کشورهای خارجی به ویژه کشورهای اروپائی صادر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.