مدیرعامل بنیاد برکت از برنامه‌ریزی برای مشارکت این بنیاد در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان دانش‌آموزان و در مدارس خبر داد.

عزم بنیاد برکت برای مشارکت در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین» وروزی با تأکید بر این‌که در سند نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان (نماد) مشارکت همهٔ دستگاه‌ها نیاز است، گفت: متأسفانه در حال حاضر با مشکلات ناشی از ناهنجاری‌های مرتبط با دانش‌آموزان مواجه هستیم، که جز با انسجام و هماهنگی همهٔ دستگاه‌های مرتبط، امکان غلبه بر این مشکلات وجود ندارد.

به گفته نوروزی، بنیاد برکت در طرح سند نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان، به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مسئولیت گروه زیربنایی و کمیتهٔ فناوری اطلاعات برای طراحی، تولید و توسعهٔ نرم‌افزار را بر عهده دارد که تاکنون همهٔ وظایف محوله را در این زمینه به‌طور کامل انجام داده است.

مدیرعامل بنیاد برکت دربارهٔ این نرم‌افزار گفت: این نرم‌افزار در قالب یک برنامهٔ مدون تکمیل و به آموزش و پرورش تحویل داده شد تا با مشارکت ۹ دستگاهی که در این زمینه فعال هستند، آسیب‌های اجتماعی مرتبط با دانش‌آموزان کاهش سالیانه داشته باشد.

نوروزی هم‌چنین، با بیان این‌که نرم‌افزار «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان) براساس انتظاراتی که در طرح تعریف شده، توسط بنیاد برکت طراحی و پیاده‌سازی شده، تصریح کرد: ماژول‌های اختصاصی ثبت مراکز، ثبت نقاط جغرافیایی آموزش و پرورش، مدارس، دانش‌آموزان و خانواده‌ها و امکان تعریف کاربر برای تمامی سازمان‌های دخیل در طرح، از جمله مشخصات و مزیت‌های این نرم‌افزار است که زیرساخت‌های سخت‌افزاری و اینترنتی آن برای پیاده‌سازی در مدارس معین تأمین شده و در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار دانش‌آموز و معلم در طرح اولیه سامان‌دهی شده‌اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.