بجنورد- وزیر بهداشت گفت: در کل کشور با کمبود ۷۰ هزار تخت بیمارستانی روبرو هستیم که امیدواریم در آینده نزدیک با کمک دولت، مجلس و بخش خصوصی ارتقا یابند.

۷۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور کمبود داریم

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح شنبه در جمع خبرنگاران خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به اینکه در کشور با کمبود جدی تخت بیمارستانی روبرو هستیم، دولت به‌تنهایی نمی‌تواند برای افزایش آن اقدامی انجام دهد به همین منظور به کمک بخش خصوصی در هر استان نیازمند هستیم.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: حدود یک‌ چهارم از تخت‌های بیمارستانی کشور در دولت یازدهم مورد بهره‌برداری قرار گرفته است که این نشان می‌دهد در ارتقا خدمات رضایت‌مندی مردم وجود دارد.

وی بابیان اینکه با افتتاح دو بیمارستان در خراسان شمالی ۵۴۰ تخت بیمارستانی در این استان افزوده می‌شود، تصریح کرد: بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد با ۳۲۰ تخت و بیمارستان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شیروان با ۲۲۰ تخت امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر بهداشت بابیان اینکه در دولت یازدهم ۲۴ هزار تخت بیمارستانی بهره‌برداری شده است، بیان کرد: در ابتدای کار دولت، وعده ۲۱ هزار تخت بیمارستانی داده شد که برخی گفتند امکان‌پذیر نیست اما اکنون علاوه بر آن سه هزار تخت بیمارستانی نیز به بهره‌برداری رسیده است.

قاضی‌زاده هاشمی بابیان اینکه روال عادی ساخت هر بیمارستان ۲۰ سال است، گفت: بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد با پیگیری‌های لازم کمتر از یک سال ساخته‌شده در صورتی‌ که در محروم‌ترین استان کشور بیمارستانی افتتاح شد که ساخت آن ۱۸ سال به طول انجامید.

وی اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده نمره عملکرد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بالای ۸۰ درصد بوده است.

وزیر بهداشت اضافه کرد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بین ۵۷ دانشگاه کشور جز برترین‌ها شناخته‌شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.