نخستین روز از رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی آسیا با یک مدال نقره، سه برنز و صدرنشینی نمایندگان کشورمان به پایان رسید.

صدرنشینی ایران با کسب یک نقره و سه برنز در روز نخست

به گزارش قدس آنلاین، نخستین روز از رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی آسیا امروز شنبه در دهلی نو هندوستان با مصاف مدعیان چهار وزن نخست برگزار شد که نمایندگان کشورمان صاحب چهار مدال نقره و برنز شدند.

در وزن ٥٧ کیلوگرم رضا اطری در دور اول با نتیجه ۸  بر ۶  محمود جان شاوتاکوف از ازبکستان را شکست داد وی در دور بعد مقابل یوکی تاکاهاشی از ژاپن با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، اطری به گروه بازنده ها رفت.

وی در این گروه نویسون پینای از تایلند را با نتیجه ۶ بر صفر و ضربه فنی شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد در این دیدار نیز با نتیجه ۵ بر ۴ مقابل کیم سانگ گون از کره جنوبی به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ٦٥ کیلوگرم میثم نصیری در دور اول با نتیجه ۸ بر ۵ میرژان آشیروف از قزاقستان را شکست داد وی در دور بعد مقابل باجرانگ از هند با نتیجه ۷ بر ۵ شکست خورد اما با حضور این کشتی گیر هندی در دیدار فینال، نصیری برای ادامه کار به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه مقابل سیروجدین حسن اف از ازبکستان با نتیجه ۸ بر ۳به پیروزی رسید و به دیدار رده بندی راه یافت. نصیری در این دیدار مقابل کوک گوانگ کیم از کره شمالی با نتیجه ۷ بر ۲ به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ٧٤ کیلوگرم بهمن تیموری در دور اول با نتیجه ۵ بر ۵ مقابل مسلم اولایف از قرقیزستان شکست خورد اما با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، تیموری راهی گروه بازنده ها شد. وی در این گروه بیونگ مین گانگ از کره جنوبی را با نتیجه ۱۲ بر ۲ شکست داد و به دیدار رده بندی رفت. تیموری عصر امروز برای کسب مدال برنز به مصاف سوباسا آسایی از ژاپن رفت و با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد این کشتی گیر گذشت.

در وزن ٩٧ کیلوگرم حسین شهبازی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مینوون سه او از کره جنوبی را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد، شهبازی در این مرحله نااویا آکاگوما از ژاپن را با نتیجه ۶ بر ۲ شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۶ بر ۴ مقابل ماگومد ابراگیم اف دارنده مدال برنز المپیک برزیل از ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در پایان مسابقات روز نخست، تیم ایران با ۳۳ امتیاز پیشتاز است و پس از ایران تیم های ژاپن، کره جنوبی، ازبکستان و قرقیزستان به ترتیب با ۳۰، ۲۷، ۲۶ و ۲۴ امتیاز در جایگاه های دوم تا پنجم قرار دارند.

رده بندی نفرات برتر چهار وزن نخست به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- یوکی تاکاهاشی (ژاپن) ۲- زانابازار زاندانبود (مغولستان) ۳- رضا اطری (ایران) و نورسلیم سانایف (آرتاس سانا) (قزاقستان)

۶۵ کیلوگرم: ۱- باجرانگ باجرانگ (هند) ۲- لی سئونگ چول (کره جنوبی) ۳- ماساکازو کامویی (ژاپن) و میثم نصیری (ایران)

۷۰ کیلوگرم: ۱- بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) ۲- مسلم اولایف (قرقیزستان) ۳- چونگ یائو ژنگ (چین) و بهمن تیموری (ایران)

۹۷ کیلوگرم: ۱- ماگومد ابراگیم اف (ازبکستان) ۲- حسین شهبازی (ایران) ۳- مین وون سئو (کره جنوبی) و ماگومد موسایف (قرقیزستان)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.