وزیر ورزش تاکید کرد تغییرات در هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قطعی است.

وزیر ورزش در گفتگو با قدس: تغییر هیات مدیره استقلال و پرسپولیس قطعی است

به گزارش قدس آنلاین، یکی از دغدغه‌های جدی وزیر ورزش و جوانان در برهه کنونی تعیین تکلیف مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است. این دو باشگاه که مدت بسیار زیادی از نبود مدیریت قانونی رنج می‌برند، از ابتدای دولت یازدهم تاکنون با مجموعه‌های موقت اداره شده‌اند، تا حدی که پس از تغییر وزیر در کابینه دولت یازدهم یکی از جدی‌ترین انتقادها به دولت از سوی نمایندگان مردم در خانه ملت و کارشناسان حوزه مدیریت فوتبال، موضوع بلاتکلیفی مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود. 

سید مسعود سلطانی فر پس از جلب رای اعتماد خانه ملت وعده داد که این موضوع را رفع  خواهد کرد اما از زمان ورود آقای وزیر به ساختمان سئول شمالی تا به امروز این اتفاق رخ نداده ولی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در شرایطی که هر دو مجموعه با وجود مشکلات فراوان در زمره بهترین‌های ایران قرار دارند زمزمه تغییرات مدیریتی به صورت جدی شنیده می‌شود تا همه حواس‌ها به سمت این دو باشگاه معطوف شود. اما پرسش کلیدی اینجاست آیا تغییرات ورزشی است یا اهداف دیگری در پس آن وجود دارد که هواداران از آن بی خبر هستند.

بر همین اساس با مسعود سلطانی فر در پاستور همکلام شدیم تا در این ارتباط توضیحات وی را بشنویم.

* زمزمه‌ها در مورد تغییرات در هیات مدیره دو تیم مطرح کشور، استقلال و پرسپولیس آن هم در آستانه انتخابات سوال‌هایی را درباره علت انجام این کار در این زمان بوجود آورده. چرا در آستانه انتخابات تصمیم به چنین کاری دارید؟

- هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس باید ترمیم شود زیرا در هر دو تیم برخی افراد استعفا داده‌اند و باید جایگزین شوند. البته ما قطعا بعد از انتخابات این تغییرات را انجام خواهیم داد و ربطی به انتخابات ندارد. مسأله این است که دو عضو هیأت مدیره استقلال یکی (مرحوم پورحیدری) فوت کرده‌اند و  آقای جهانیان هم استعفا داده‌اند.  حداقل ما باید این دو نفر را جایگزین بکنیم. در پرسپولیس هم وضع همینطور است.

* یعنی تغییر دیگری بجز این جایگزینی در راه نیست؟

- باید ببینیم چه می‌شود و چه اتفاق هایی رخ خواهد داد. فعلا در دست بررسی است.

* با توجه به عملکرد خوب دو تیم آیا لازم است تغییرات بیشتری صورت بگیرد؟

- ما کلا طرفدار ثبات و آرامش هستیم. سیاستی هم که در 6 ماه گذشته دنبال کردیم با وجود همه جو سازی‌ها و حاشیه سازی‌ها  ایجاد آرامش و ثبات بوده و از این سیاست هم نتیجه گرفته‌ایم. یکی اول  شد و یکی دوم. هر دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله بعد صعود کردند. حال ورزش کشور خوب است و حال فوتبال هم خوب است و ما به همین شکل کار  را جلو می‌بریم.

* در صورت ابقای این دولت و حضور شما در همین مسند بحث خصوصی سازی این دو باشگاه را دنبال  خواهید کرد یا این موضوع را باید مختومه بدانیم؟

- این یکی از موضوعاتی است که  در دستور کار مانده و معتقدیم باید دنبال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.