کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد که فقط در طول دو هفته اخیر، ۱۱۵ شهروند یمنی بر اثر ابتلا به بیماری وبا جان خود را از دست داده اند.

جان باختن ۱۱۵ یمنی بر اثر بیماری «وبا» در طول دو هفته

به گزارش قدس آنلاین به نقل از المیادین، کمیته بین المللی صلیب سرخ آماری از جان باختن ده ها نفر شهروندان یمنی بر اثر ابتلا به بیماری وبا اعلام کرد.

در همین راستا، در بیانیه این کمیته آمده است: فقط در طول دو هفته اخیر، ۱۱۵ شهروند یمنی بر اثر ابتلا به بیماری وبا جان خود را از دست داده اند.

اخیرا نیز سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: ۲ هزار یمنی به بیماری وبا مبتلا هستند و ۳۴ یمنی در اثر ابتلا به بیماری وبا جان باختند.

هفته گذشته نیز «جیمی مک گولدریک» هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن از کشورهای کمک کننده به این کشور خواست تا با توجه به وخامت اوضاع انسانی در یمن به تعهد خود در نشست ژنو برای حمایت از طرح رفع نیازهای بشردوستانه اقدام کنند.

مک گولدریک بیان داشت: نسبت به گزارش هایی که از تاخیر در تحویل داروها و وسایل پزشکی به افراد نیازمند به دلیل مسائل اداری در بنادر حکایت دارد، نگران هستیم. همچنین موانع موجود در ایست و بازرسی ها و مداخله در تحویل کمک های بشردوستانه نگران کننده است.

گفتنی است، بر اثر دو سال تجاوز سعودی ها به یمن و محاصره همه جانبه این کشور، هزاران یمنی شهید و زخمی شده اند و از دسترسی به منابع دارویی و غذایی محروم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.