سرویس امنیت خارجی آلمان با طرح ادعای دست داشتن ارتش سوریه در حادثه شیمیایی خان شیخون اعلام کرد: در حادثه خان شیخون که منجر به کشته شدن حداقل ۸۰ نفر شد، ارتش سوریه احتمالا به دستور «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور دخیل بوده است.

ادعای آلمان درباره حمله شیمیایی «خان شیخون»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سرویس امنیت خارجی آلمان مدعی شد که ارتش سوریه عامل حمله شیمیایی اخیر در خان شیخون واقع در شمال غرب این کشور بوده است.

به گزارش روزنامه دی ولت، سرویس امنیت خارجی آلمان با طرح ادعای دست داشتن ارتش سوریه در حادثه شیمیایی خان شیخون اعلام کرد: در حادثه خان شیخون که منجر به کشته شدن حداقل ۸۰ نفر شد، ارتش سوریه احتمالا به دستور «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور دخیل بوده است.

این در حالی است که سوریه و هم پیمانان این کشور مانند روسیه به عکس برخی از کشورهای اروپایی این موضوع را به شدت رد می کنند و هیچ گونه مدرکی مبنی بر دست داشتن دولت سوریه در حمله شیمیایی به خان شیخون وجود نداشته است.

این روزنامه در ادامه آورده است: سرویس امنیت خارجی آلمان به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد همین پایگاه هوایی مبدأ حمله‌ شیمیایی اوایل آوریل بوده است، همچنین هنوز مشخص نیست که دستور حمله را رئیس جمهوری سوریه صادر کرده باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.