مهدی شهر- عضو هیأت‌ رئیسه مجلس نهم با اشاره به اینکه کشور را باید از نگاه به بیرون و اعتماد نداشتن به درون نجات دهیم، گفت: برخلاف ادعای دولتی‌ ما با خرید هواپیمای جدید مخالف نیستیم؛ ما مخالف پیش‌فروش کردن کشور به فرانسوی‌ها هستیم.

مخالف پیش فروشی کشور به فرانسوی ها هستیم/ کشور را باید از نگاه های اختلاف افکن نجات داد

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد بذرپاش در اجتماع پرشور مردم مهدی‌شهر افزود: معنای پیش‌فروش این است که یک‌سری قراردادهای خاص ببندیم و کشور را ۲۵ سال متعهد کنیم و بعد نتوانیم قراردادها را به هم بزنیم. مانند قرارداد کرسنت که ۲۵ سال توافق فروش گاز خیلی ارزان شد و وقتی هم خواستیم قرارداد را لغو کنیم، طرف به دادگاه بین‌المللی برای شکایت رفت. این‌ها سرمایه پدری ما که نیست، سرمایه‌های مردم است و ما حق نداریم این‌گونه معامله و پیش‌فروش کنیم و اگر بخواهیم این‌گونه قراردادها را به هم بزنیم، تهدیدها و جریمه‌های متعددی را به همراه خواهد داشت.

عضو هیأت‌ رئیسه مجلس نهم خاطرنشان کرد: کشور را باید از آدرس غلط و دروغ نجات دهیم؛ مشکل اصلی کشور ما رکود بی‌سابقه ۵۰ ساله است و کشور را باید از رکودی که در این ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده، نجات دهیم.

وی افزود: دعواها در کشور با آدم‌ها نیست، با نگاه‌هاست و مشکل ما تفاوت‌های دیدگاه‌هاست؛ برخی اصلاً متوجه نیستند که شما چه می‌گویید و هر نگاه انتقادی به عملکردشان داشته باشیم، می‌گویند شما متحجر هستید، شما می‌خواهید دیوار بکشید و... چه کسی می‌خواهد دیوار بکشد؟ کشور را باید از این نوع نگاه‌ها نجات دهیم.

نماینده سابق مردم شهرستان‌های تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس گفت: هزاران میلیارد تومان تسهیلات بانکی کشور کجا رفته است و برای چه این‌قدر در کشور رکود است؟ با مدل بانکداری که ما درست کرده‌ایم، تولید هیچ‌گاه رونق نخواهد گرفت.

بذرپاش بیان کرد: امروز بانک‌ها نمی‌گذارند تولید در کشور رونق بگیرد؛ وقتی تولید رونق گرفته باشد، یعنی سود تولید باید به ۲۰ درصد برسد و مردم پولشان را از بانک‌ها بیرون می کشند و در تولید هزینه می‌کنند و برای همین بانک‌ها طوری عمل می‌کنند که تولید هیچ‌گاه در کشور مقرون‌به‌صرفه نباشد و پول در بانک‌ها بماند و این مدل فعلی بانک‌هاست، آیا باید کشور را از این مدل بانکداری نجات دهیم یا خیر؟

بذرپاش خاطرنشان کرد: پنج روز دیگر همه باید یک فراخوان نجات اقتصاد کشور را در دستور کار خود قرار دهیم؛ اقتصاد ما هنوز انقلابی نشده و بیمار بوده و روح انقلاب در این اقتصاد دمیده نشده و مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

وی گفت: استان سمنان به‌ویژه شهرستان مهدی‌شهر مهد دام‌پروری محسوب می‌شود و صنعت و کارخانه‌هایی که در این استان روزبه‌روز رو به تعطیلی می‌رود، به‌واسطه این است که هنوز انقلاب در اقتصاد دمیده نشده که بازار خودمان را با واردات قاچاق تأمین می‌کنیم.

نماینده سابق مردم شهرستان‌های تهران، ری، اسلام‌شهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز بیماری قاچاق در حال زمین‌گیر کردن اقتصاد کشور است و کشور را باید از بیماری قاچاق نجات داد؛ تحقق این امر با مسؤول قاچاقچی نمی‌شود و انسان سالم می‌خواهد و کشور را باید از واردات بی‌رویه‌ای که عین همان محصول در مهدی‌شهر تولید می‌شود، نجات دهیم.

وی تصریح کرد: بعد از ۳۸ سال از انقلاب اسلامی نباید مسؤولی باشد که این‌گونه عمل کند و نمی‌خواهم بگویم در راه حرام قدم بگذارد، ولی به نظر بنده نمی‌شود این میزان ثروت را از راه معمولی به دست آورد؛ نمی‌دانم و نمی‌خواهم در ارتباط با فردی قضاوت کنم و قاضی نیستم که بخواهم برای کسی حکم صادر کنم، ولی این مسأله نشدنی است. این مسؤول نمی‌تواند خدمت کند و کشور را باید از دست این‌ مسؤولان نجات دهیم.

نماینده سابق مردم شهرستان‌های تهران، ری، اسلام‌شهر و شمیرانات در مجلس افزود: این مسؤولان اصلاً متوجه نمی‌شوند؛ مسؤولی که پول‌ توجیبی فرزندش ماهی ۱۰ و ۲۰ میلیون تومان است، اصلاً متوجه نمی‌شود ماهی ۴۵ هزار تومان یارانه به مردم دادن یعنی چه و این معلوم است که باید بگوید یارانه‌ها خنده‌دار است و کشور را باید از این نوع مدل آدم‌ها نجات داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.