بجنورد- رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی از تلف شدن ۴۰۰ راس دام سبک بر اثر تخریب واحدهای دامی در حادثه زمین لرزه خبرداد.

۴۰۰ راس دام سبک بر اثر زلزله در خراسان شمالی تلف شد

عبدالله یوسفی در گفت و گو با قدس آنلاین، گفت: هنوز آمار در این زمینه نهایی نشده است و آوار برداری و آمار برداری در این باره ادامه دارد.

وی به خسارت های وارد شده به دامداران ناشی از وقوع زمین لرزه اشاره کرد و اظهارداشت: بنای بیشتر واحدهای دامی در روستاهای استان بافت سنتی و نامقاوم دارد و به همین علت با وقوع زمین لرزه، خسارت های زیادی بر دامداران تحمیل شده است.

یوسفی بر تسریع در آواربرداری و خارج کردن دام های تلف شده از زیر آوار تاکید کرد و گفت: تاخیر در خارج کردن دام های تلف شده ممکن است سبب بروز بیماری در این مناطق شود

وی افزود: از امروز نیز طرح واکسیناسیون دام های مناطق زلزله زده استان علیه بیماری شاربن آغاز ودام های مناطق آسیب دیده از زلزله اخیر، از امروز علیه بیماری های واگیر مایه کوبی می شوند.

وی بر لزوم کمک به تاکداران و گندم کاران در روستاهای حادثه دیده تاکید کرد و گفت: در وضعیت کنونی، کشاورزان این مناطق نقدینگی لازم برای انجام مبارزه های شیمایی علیه سن گندم و یا سفیدک انگور را ندارند بنابراین نیاز است تا در این باره به کشاورزان این روستاها توجه شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.