شهرکرد- مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: تا کنون سطح زیرکشت ذرت در مزارع استان به حدود ۶۰ هکتار رسیده است و پیش بینی می شود سطح زیرکشت این محصول در استان، امسال به ۳۰۰۰ تا ۳۳۰۰ هکتار برسد.

کشت ذرت در مزارع چهارمحال و بختیاری آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی،سیروس بیک بکان آغاز فصل کشت ذرت را از نیمه اردیبهشت ماه عنوان کرد و افزود: عمده ارقام مورد استفاده ذرت کاران استان چهارمحال و بختیاری عبارتند از ماکسیما، دهقان، N S ، ملیکا، ماسیل و برخی ارقام دیگر که اغلب این ارقام زودرس و میان رس بوده و به خشکی مقاوم هستند.

 وی افزود: در راستای برنامه اقتصاد مقاومتی و با عنایت به کاهش شدید منابع آبی، یکی از سیاست های سازمان جهاد کشاورزی استان استفاده از ارقام زودرس، میان رس و مقاوم به خشکی است.

بیک بکان تصریح کرد: در این راستا در سال ۱۳۹۳، ۱۲ درصد و در سال ۱۳۹۴، ۴۰ درصد و در سال ۱۳۹۵، ۷۰ درصد ارقام این محصول میان رس و زودرس کشت شد و در سال جاری استفاده از این ارقام به حدود ۸۰ درصد خواهد رسید که از این مقدار حدود ۱۸۰ هزار تن محصول برداشت خواهد شد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان تاریخ کشت ذرت را تا اواخر خردادماه و فصل برداشت آن را از بیست شهریورماه تا پایان مهرماه اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.