یاسوج- نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی ایجاد شغل و جلوگیری از تعطیلی کارگاه ها و کارخانه ها را امکان پذیر نمی دانند، گفت: این امکان وجود دارد که به صورت میلیونی شغل ایجاد کنیم، چراکه قانون و برنامه توسعه ششم دولت را مکلف کرده است.

برنامه توسعه ششم دولت را مکلف به ایجاد میلیونی شغل کرده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در جمع مردم کهگیلویه و بویراحمد در مصلی بزرگ امام خمینی شهر یاسوج به سهم کهگیلویه و بویراحمد در اقتصاد ملی اشاره کرد و متذکر شد: با وجود این همه منابع و نیروهای تحصیل کرده، چرا میزان بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد زیاد است.

وی با بیان اینکه ما زبان کسانی هستیم که روزنامه و رسانه ندارند و این‌ها کشاورزان و کارگران پرتلاش هستند، تبیین کرد: زبان آن‌هایی هستیم که سخن آن‌ها شنیده نمی‌شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: آیا امروز حق مردم است که با وجود این همه ثروت خدادادی، این تعداد افراد زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی داشته باشند و آیا حق است با این همه منابع پدران و مادران نگران بیکاری فرزندان خود باشند.

حجت الاسلام رئیسی با طرح این سؤال که ۱۷ هزار کارگاه در کشور تعطیل است و آیا حق این است که دختران و پسران زیادی بیکار بمانند؟ تصریح کرد: ۱۷ میلیون جوان آماده ازدواج داریم که شغل، مسکن و سرپناه می‌خواهند و لیکن سؤال ما این است که با این امکانات آیا دست یافتن به این خواسته‌ها دست نیافتنی است؟

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما می‌گوییم اگر نمی‌توانید شغل ایجاد کنید، چرا خود را در معرض رأی مردم قرار داده‌اید، ما می‌گوییم چرا کشورهایی که امروز همجوار ما هستند و امکانات آن‌ها در حد ما نیست، بهتر از ما عمل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مسکن مهر در دولت شما ۶ درصد پیشرفت داشته است، توضیح داد: ما می‌گوییم صنعت مسکن‌سازی حکم طناب اقتصاد را دارد و در کنار آن شغل‌های فراوانی ایجاد می‌شود، ما دو دو تا چهارتا صحبت می‌کنیم و می‌گوییم مسکن می‌تواند پیشگام اقتصاد باشد، اما چرا شما این کار را انجام نمی‌دهید تا همه چیز به رکود کشیده شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه می‌گوییم یارانه دهک‌های پایین را سه برابر می‌کنیم، اما آقایان می‌گویند منابع را از کجا می‌آوری؟ خاطرنشان کرد: چگونه است در این چند روز انتخابات مستمری تحت پوششی‌ها را سه برابر می‌کنید و یارانه‌های قطع شده را برمی‌گردانید، بنابراین ما نیز منابع را از همین محل‌ها تأمین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه چرا شما عقل، فکر و یا تشخیص مردم را به حساب نمی‌آوردید، خاطرنشان کرد: شما که می‌گویید در کشور پول نیست، چرا به هر دهیار ۱۰ میلیون تومان می‌دهید پس بیایید و به عقل مردم توهین نکنید.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه مشکل نقدینگی، زمین و آب و انسان توسعه یافته نداریم، گفت: مشکل ما مدیریت اجرایی و اقتصادی کشور است.

وی تصریح کرد: ۶۰ درصد شهرک‌ها و صنعت کشور تعطیل شده است و باید پرسید چرا به این روز افتاده‌ایم و اینقدر واحد صنعتی تعطیل شده است و این خیل بیکاران را داریم.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه آقایان دولت تصور می‌کنند گره کار این ملت و اقتصاد آن باید به دست بیگانگان باز شود، گفت: بیگانه تاکنون گره کدام کشور را باز کرده که دومی آن ما باشیم.

وی به مشکلات فرهنگیان اشاره کرد و گفت: معلمی برای عروسی دختر خود نیاز به وام دارد که گرفتن آن بسیار مشکل است اما چند نفر می‌آیند و صندوق را به یغما می‌برند.

حجت الاسلام رئیسی به ۱۸ میلیارد دلار کالای قاچاق در کشور اشاره کرد و گفت: امکان اینکه که بشود ۱۰ میلیارد دلار قاچاق کالا را کم کنیم و در عوض آن یک میلیون شغل ایجاد شود را داریم اما شما می‌گویید نمی‌شود و این کار شدنی نیست.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت کنونی در مبارزه با فساد و اختلاس تنها دزد دزد کردن را یاد گرفته است، گفت: به مردم بگویید با ساختارهای فسادزا چه کرده‌اید، شما می‌گویید لیست به قوه قضائیه داده‌اید آن‌ها می‌گویند هنوز نرسیده است و ما معتقد هستیم که مدعی اول مبارزه با فساد باید رئیس جمهور باشد.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه با بیان اینکه اعتقاد داریم که قفل کسب و کار به دست توانای جوانان این ملت و کلید آن باز می‌شود، تبیین کرد: مردم را نترسانید و ما معتقد هستیم که نه با بازگشت به عقب و نه تحمل وضع موجود بلکه با تغییر به نفع مردم به اهداف والای این کشور و ملت دست خواهیم یافت.

وی در ادامه با بیان اینکه من رقیب دولت نیستم و رقیب آن‌ها عملکرد چهارساله خودشان است، خاطرنشان کرد: من به عنوان طلبه خادم امام رضا(ع) رقیب فقر و بیکاری و فساد اداری و تبعیض در کشور هستم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.