۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
کد خبر: 529728

رئیس پلیس عراق به تشریح دستاوردهای نیروهای این کشور ضد داعش در غرب موصل پرداخت و به تسلط نیروها بر ۵۰ درصد از محله های الاقتصادیین و ۱۷ جولای در کرانه راست موصل اشاره کرد.

تسلط بر کارگاه مواد شیمیایی داعش در موصل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از السومریه، رائد شاکرجودت رئیس پلیس عراق اعلام کرد: نیروهای پلیس موفق به بازپس گیری ۱۵ کیلومتر از مساحت محور شمال غرب موصل و آزادسازی روستاهای حسونه و دجله و نیروگاه گاز موصل، آپارتمانهای الهرمات و الهرمات اول و دوم، سوم و چهارم شدند.

وی افزود: نیروهای پلیس ۵۰ درصد از محله الاقتصادیین و ۱۷ جولای را آزاد کرده اند و مطابق تاکتیک های نظامی به پیشروی ادامه می دهند و این تاکتیک ها برای آزادسازی اراضی و خارج کردن غیرنظامیان در مدت زمانی مشخص در مناطق العریبی، الرفاعی و الزنجیلی و شمال المدینه القدیمه است.

جودت تاکید کرد: نیروهای واکنش سریع پلیس بر بزرگترین کارگاه ساخت مواد منفجره شیمیایی مسلط شدند و دهها بمب ساخته شده در منطقه ۱۷ جولای را خنثی کردند.

شایان ذکر است که نیروهای عراقی تاکنون ۹۰ درصد از شهر موصل را از زمان شروع عملیات در موصل آزاد کرده اند و فرماندهان عراقی احتمال می دهند که شهر موصل قبل از ماه رمضان از لوث داعش آزاد شود.

از سوی دیگر پیشروی نیروهای حشد شعبی نیز در غرب موصل ادامه دارد و این نیروها موفق به آزادسازی منطقه کرکش در جنوب القیروان به طور کامل شده اند و در حال عملیات پاکسازی منطقه هستند.

منابع وابسته به نیروهای مردمی عراق از حرکت این نیروها به سوی مناطق تحت اشغال داعش در جنوب القیروان خبر دادند و به انهدام ادوات و مراکز تکفیری ها در جریان پیشروی به سوی ناحیه القیروان در غرب موصل اشاره کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.