​ایلام- مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: استانداردسازی در همه زمینه‌ها بخصوص در حوزه‌های فنی و حرفه‌ای بسیار حائز اهمیت است.

استاندارد سازی در حوزه فنی و حرفه ای حائز اهمیت است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی استاندارد ایلام، مهناز همتی در جریان انعقاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین استاندارد استان و آموزشکده فنی پسران ایلام با بیان اینکه این آموزشکده در راستای استاندارد سازی بسیار خوب عمل کرده است، اظهارداشت: اگر آموزش با استاندارد همراه شود قطعاً نتیجه بسیار خوبی در جامعه خواهد داشت و خوشبختانه در استان بحث استانداردسازی نیز در حال گسترش است.

وی با اشاره به اینکه برای آزمایشگاه بتن آموزشکده فنی پسران ایلام درخواست تأیید صلاحیت داده شده است، افزود: ورود افراد تحصیل‌کرده و متخصص به بحث استاندارد بسیار مهم است در این راستا استاندارد با دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی استان همکاری مطلوبی دارد.

سرپرست آموزشکده فنی پسران ایلام نیز در این باره گفت: آموزشکده‌های فنی حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت هستند و هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت نیرو آچار به دست برای توسعه صنعت و خدمات در جامعه است.

جواد باژدان با بیان اینکه اهداف اشتغال و تولید به‌ خوبی در آموزشکده‌های فنی در حال تحقق است، اظهارداشت: بیش از ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان این آموزشکده جذب بازار کار می‌شوند و یا اشتغال‌زایی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزشکده فنی پسران ایلام در مقاطع کاردانی و کارشناسی در حال ارائه آموزش مهارتی به دانشجویان است، افزود: توجه به آموزشکده‌های فنی مورد تاکید رهبر انقلاب بوده و این نشان‌دهنده حساسیت و نیاز در این حوزه است.

سرپرست آموزشکده فنی پسران ایلام خاطرنشان ساخت: آزمایشگاه‌های فنی پسران ایلام مجهز هستند و ظرفیت خوبی برای تربیت نیروی مهارت آموخته برای جامعه دارد.

معاون آموزش و پژوهشی آموزشکده فنی پسران ایلام نیز در جریان انعقاد این تفاهم نامه گفت: این تفاهم‌نامه با موضوع همکاری علمی و فنی استاندارد و آموزشکده فنی پسران ایلام در حوزه تدوین و تجدیدنظر استانداردهای ملی و ترویج فرهنگ استاندارد و استانداردسازی منعقد شده است.

خشنود احمدی فر با بیان اینکه آزمایشگاه بتن آموزشکده به‌عنوان آزمایشگاه همکار در کنار اداره کل استاندارد استان خواهد بود، اظهارداشت: این دانشکده نیروی مهارت آموخته و امکانات لازم برای همکاری با استاندارد استان را دارد.

وی به زمینه های متعدد همکاری آموزشکده فنی پسران ایلام با استاندارد استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برای بهبود کیفیت فنی و آموزشی در مراکز  فنی، مسابقات بتن بین دانشگاهی در تیرماه با میزبانی آموزشکده فنی پسران ایلام برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.