رئیس اداره امور تسهیلات زائران حرم مطهر رضوی از افزایش حدود 5/8 برابری تعداد زائران شرکت کننده در ویژه برنامه «یا معین الضعفا(ع)» در مقایسه با دو سال گذشته خبر داد.

مهمانان «معین الضعفا(ع)» 5/8 برابر شدند

حسین راست نژاد در گفت­وگو با خبرنگار قدس با اعلام این مطلب افزود: ویژه نامه تا دو سال قبل، در اواخر سال ۹۳ با شرکت هر هفته ۸۰ نفر از زائران سالمند و نیازمند از مناطق مختلف شهر مشهد انجام می­شد، در صورتی که در حال حاضر حدود ۶۸۰ نفر از این زائران در هر هفته با شرکت در این ویژه نامه از مراسم فرهنگی و مذهبی تدارک دیده شده در بارگاه مقدس امام رضا(ع) بهر‌ه‌مند می‌شوند.

حسین راست نژاد ادامه داد: ویژه نامه یا معین الضعفا(ع) مخصوص تشرف افراد سالمند، ناتوان، نیازمند و... از روستاهای کم برخوردار استان‌های خراسان (رضوی، شمالی و جنوبی) است که با استفاده از موقوفه مرحوم «آصف» برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این ویژه نامه در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته با حضور ۹۰ نفر برای هر روز و جمعاً ۱۸۰ نفر با همکاری رابطین این اداره از ۲۴۰ نقطه از سطح شهر مشهد برگزار می‌شود.

رئیس این اداره اظهار داشت: ویژه برنامه یا معین الضعفا همچنین در روزهای سه شنبه هر هفته با همکاری و هماهنگی استانداری خراسان رضوی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و با حضور ۴۰۰ نفر از زائران مورد نظر در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

ویژه برنامه یا معین الضعفا همچنین در روزهای سه شنبه هر هفته با همکاری و هماهنگی استانداری خراسان رضوی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) و با حضور ۴۰۰ نفر از زائران مورد نظر در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود

وی تصریح کرد: آن چیزی که هم اکنون در اجرای این ویژه برنامه نسبت به گذشته تغییر کرده است، افزایش یک روز دیگر در طول هفته علاوه بر روز دوشنبه جهت زائران سالمند و نیازمند از روستاهای کم برخوردار استان خراسان رضوی با مسافت ۱۵۰ کیلومتر فاصله از شهر مشهد می‌باشد، به گونه‌ای که هم اکنون علاوه بر روز دوشنبه، روز شنبه هر هفته نیز این ویژه نامه برای این گروه از زائران موردنظر برگزار می‌شود و در مجموع این ۲ روز، تعداد ۱۰۰ نفر از زائران سالمند و ناتوان از روستاهای مورد بحث، از برنامه‌های فرهنگی مذهبی این ویژه نامه در حرم امام رضا(ع) برخوردار می‌شوند.

راست نژاد خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن مجموع افراد مشرف شده به حرم مطهر رضوی در این ویژه برنامه که در هر هفته حدود ۶۸۰ نفر می‌باشد و در مقایسه با دو سال گذشته که در هر هفته حدود ۸۰ نفر بوده است، شاهد افزایش تقریباً ۵/۸ برابری در تعداد زائران میهمان طرح یا معین الضعفا هستیم.

وی یادآور شد: افزایش تعداد زائران شرکت کننده در این ویژه نامه، به دنبال درخواست‌های مکرر دهیاری‌ها بوده که با موافقت معاونت محترم اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی صورت گرفته است.

راست نژاد یادآور شد: این اقدام در راستای تکریم زائران مرقد منور رضوی و در جهت برخورداری تعداد بیشتری از این عزیزان از غذای متبرک مهمانسرای حرم مطهر امام هشتم(ع) صورت گرفته است، ضمن اینکه این آمار و ارقام مربوط به ویژه نامه‌های ثابت و معمولی طرح یا معین الضعفا(ع) در روزهای عادی سال می‌باشد، در صورتی که در ایام مناسبت‌های ویژه و خاصی مانند: دهه کرامت، دهه آخر ماه صفر، برخی از اعیاد و مناسبت‌های مذهبی و دینی و... شاهد افزایش قابل توجهی از تعداد شرکت کنندگان در ویژه برنامه یا معین الضعفا(ع) از نقاط مختلف شهر مشهد از ۱۸۰ نفر تا حدود حتی ۴۰۰ نفر در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته نیز می‌باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.