وزیر بهداشت در آیین افتتاح بیمارستان شهدای گمنام در جنوب تهران، گفت: خوشحالم که در منطقه جنوب شرق تهران، بخش کوچکی از مشکلات مردم دیده شد و مرهمی بر دردهای آنها بود.

تهران بدون فضای بهداشتی و درمانی توسعه یافته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  مهر، دکتر سید حسن هاشمی در آیین افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شهدای گمنام در جنوب تهران، اظهار داشت: در بازدیدی که از بخش دیالیز داشتیم بیماران از نقاط دور و نزدیک برای دریافت خدمتی که سه بار در هفته نیاز دارند، به این بیمارستان مراجعه می کردند و یکی از آنها که از افسریه به این بیمارستان آمده بود می گفت برای دریافت خدمات دیالیز قصد مراجعه به بیمارستان اشرفی اصفهانی را داشته که با موتورسیکلت تصادف کرده و خانه نشین شده بود.

وی تصریح کرد: خجالت می کشیم که بعد از ۳۸ سال از گذشت انقلاب اسلامی، در تامین حداقل خدمات در تهران کم توان و یا شاید ناتوان هستیم می توانیم شعار بدهیم اما واقعیت این است که شهر تهران توسعه پیدا کرده اما دریغ از یک متر فضای خدماتی به ویژه در حوزه بهداشت و درمان.

هاشمی یادآور شد: امیدواریم افرادی که در آینده مسئولیت شهر تهران را بر عهده می گیرند، به گسترش خدمات توجه و کمک بیشتری کنند و تغییرات جدی باید در بخش سلامت در تهران رخ دهد.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از آیت الله وحیدی گلپایگانی و واقفین زمین این بیمارستان، گفت: قدم اول توسط خیرین و واقفین در سال ۶۳ برداشته شد اما دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و معاونت های وزارت بهداشت برای افتتاح این بیمارستان نیز کمک بسیار زیادی کردند.

هاشمی با بیان اینکه هیچ عملی بالاتر از خدمت به مردم نیست، افزود: متاسفانه در فضای سیاست زده کشور، مردم و حقوق شهروندی مغفول مانده اما در چندسال گذشته سرمان را پایین انداختیم و بدون حاشیه کار خود را دنبال کردیم و امیدواریم که دانشگاه های علوم پزشکی تهران، به منطقه مولوی نیز که از حداقل خدمات محروم است، توجه کنند.

وی ضمن تاکید بر لزوم کمک و همکاری شهرداری در توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در تهران، خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته شهر توسعه پیدا کرده و شهرداری هم از این راه درآمد کسب کرده اما در بخش خدمات بهداشتی و درمانی، بر خلاف قول و قرارهای ابتدای دولت یازدهم، شاهد همراهی کافی نبودیم.

وزیر بهداشت در حاشیه این مراسم، گفت: بیمارستان شهدای گمنام در منطقه ای که حدود یک میلیون و ۸۰۰ نفر جمعیت دارد افتتاح شد و دارای ۱۲۰ تخت بیمارستانی است.

هاشمی در حاشیه مراسم افتتاح بیمارستان شهدای گمنام تهران اظهار داشت: برای جمعیت منطقه جنوب شرق تهران، تا پیش از امروز حتی یک تخت بیمارستانی وجود نداشت و خوشحالیم که این بیمارستان بسیار زیبا و مجهز در یکی از مناطق محروم تهران، به بهره برداری رسید.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امیدواریم شهرداری به وزارت بهداشت کمک کند و با در اختیار گذاشتن زمین مورد نیاز به ویژه برای اقشار محروم و آسیب پذیر بتوانیم خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده بتوانیم شاهد افتتاح بیمارستان های مجهز و تعداد تخت بالا در مناطق مختلف شهر تهران باشیم.

هاشمی ضمن تقدیر از خیرین سلامت برای مشارکت در راه اندازی این بیمارستان، گفت: در اداره و ارائه خدمات بیمارستانی نیز می توانیم از ظرفیت خیرین سلامت  استفاده کنیم.

وزیر بهداشت یکی از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت در دولت یازدهم را ایجاد معاونت اجتماعی عنوان کرد و افزود: این معاونت برای ارتباط بهتر و فعال تر با جامعه خیرین سلامت و استفاده از مشارکت مردمی در این حوزه تشکیل شد و در سال گذشته، خیرین حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند و پیش بینی می کنیم که سالهای آینده، حضور خیرین در حوزه سلامت، پررنگ تر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.