سمنان- وزیر سابق نفت خطاب به دولت تدبیر و امید گفت: ۱۴۰۰ روز بر کشور حاکم بودید و حال برنامه ۱۰۰ روزه دیگری دارید؟ کشور با تفکر نیاورانی اداره نمی‌شود.

تفکر نگاه به بیرون تفکر نیاورانی است/دولت با در اختیار داشتن ۱۴۰۰ روز فرصت برنامه ۱۰۰ روزه ارائه می کند

به گزارش قدس آنلاین، رستم قاسمی شامگاه دوشنبه‌ در اجتماع پرشور مردم در حسینیه اعظم مدرسه قلعه قاسمی با طرح این پرسش که باید چه کسی را انتخاب کنیم، تصریح کرد: دین‌داری، ساده‌زیستی، تقوا و دور بودن از ثروت‌اندوزی شاخصه‌های اولی است که امام راحل فرمودند لازم بوده و مسؤولان باید از طبقه متوسطه جامعه بوده و نامزدها باید از این ویژگی برخوردار باشند.

وی با تشکر از محمدباقر قالیباف به دلیل کناره‌گیری به نفع حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: قالیباف فرزند انقلاب است و ثابت کرد دنبال پست و مقام نیست و تشکر و قدردانی از این عزیز داریم که از دوران دفاع مقدس تاکنون برادرانه در کنار ملت است و عزیزان در ستاد قالیباف باید با سرعت و انگیزه مضاعف به ستاد رئیسی بپیوندند تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه شاهد حماسه‌ای ملی باشیم.

‌وزیر سابق نفت خطاب به اصلاح‌طلبان افزود: از جنگ ۲۸ سال می‌گذرد و ۲۰ سال آن در اختیار شما بوده است؛ از دولت سازندگی تا اصلاحات و تدبیر و امید؛ امروز یوم‌الحساب شماست که قرار بود اقتصاد را بسازید تا مردم محتاج ۴۵ هزار تومان نباشند؛ صد روزه قرار بود حل شود و حال می‌گویید نگفتیم؛ خوب بود فیلم‌ها و حرف‌ها را گوش می‌دادید.

قاسمی ادامه داد: صدها قول به مردم کشورمان دادید که تورم را باید از آمار رها کرد و در تبلیغات سال ۹۲ گفتید که تورم جیب مردم است و امروز باید بگویید این جیب پر شد یا گوش‌ها از شعارهای شما پر شد؟ صدها قول دادید که چهار میلیون شغل ایجاد می‌کنید، چه شد؟ چک برجام را نقد کردید؟ هزینه دادید، سیمان ریختید و مواد فنی‌سازی‌شده را به بیرون کشور انتقال دادید، نتیجه چه شد؟

وزیر سابق نفت خطاب به دولتی‌ها اضافه کرد: یک هزار و ۴۰۰ روز حاکم بر کشور بودید و حالا برنامه صد روزه دیگری دارید! چرا در این مدت اجرا نکردید؟ دوره دوم چه جوابی خواهید داشت؟ امروز سخن از مذاکره با داعش نیز سر می‌دهند؛ واقعاً به کجا چنین شتابان!؟

قاسمی تأکید کرد: تفکر قاسم سلیمانی‌ها تفکر انقلابی است که باعث شد امنیت و ثبات در کشور و منطقه برای کشور ما ایجاد کند و در عراق امروز ما اقتدار داریم و آمریکا سرشکسته است.

وی اظهار کرد: داعشی‌ها می‌گویند آمدیم تا شما را بکشیم و این تفکر آن‌هاست؛ حال می‌خواهند با این تفکر مذاکره کنند؟ بچه‌های شما در نیویورک و پاریس هستند؛ اما بچه‌های ما برای دفاع از امنیت شهید می‌شوند، به همین خاطر، هراسی ندارید و خیالتان راحت است.

وزیر سابق نفت با اشاره به اتفاقات مکه، منا و انفعال دستگاه دیپلماسی کشور افزود: اگر نهیب رهبری نبود، معلوم نمی‌شد امروز وضع جنازه شهدای ما در منا چه می‌شد؛ ایرانی‌ها همیشه در طول تاریخ مقتدر و عزتمند بوده‌اند و خواهند بود.

وی با طرح این پرسش که امروز کشور دست شما بود، چه کردید؟ ادامه داد: تا سال ۸۴ بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت و واردکننده بنزین بودیم و پیمانکاران خارجی بودند و رفتند و امروز صنعت نفت ما یک خارجی ندارد و آقایان می‌خواهند که برگردند سر خط اول؛ تجهیزات وارد می‌شد و با تفکر ما می‌توانیم جلویش را گرفتیم.

وزیر سابق نفت با اشاره به مذاکرات خود با کشور کره جنوبی گفت: ما با آن‌ها صحبت کردیم که اگر نفت ما را نخرید و تحریم کنید، ما هم در مجلس خود لایحه می‌دهیم که کالای شما را تحریم کنیم و آن‌ها بعد از دو هفته تسلیم شدند؛ ما خدمت رهبری این موفقیت‌ها را گزارش دادیم و ایشان فرمودند که این‌ها حیوان درنده هستند و اگر ۱۰ قدم عقب بروید، ۲۰ قدم جلو می‌آیند و محکم بایستید و ایستادگی باعث شد از تحریم‌ها عبور کردیم.

قاسمی ادامه داد: در پایان دولت قبل، استکبار دنبال مذاکره با ما بود و دلیلش هم این بود که ما غنی‌سازی را به ۲۰ درصد رساندیم و گفتند اگر دیر بجنبیم، به ۹۰ درصد می‌رسانند و به خودکفایی می‌رسند و آن‌ها دنبال مذاکره و امتیاز دادن بودند؛ نه اینکه شما گفتید خزانه خالی است؛ این تفکر عهد قاجار است. شما امتیاز دادید و آنها هم قول دادند و عمل نکردند.

قاسمی با بیان اینکه می‌گویند از رکود عبور کردیم، افزود: امروز وضع شهرک‌های صنعتی و کارگران را بپرسید و بعد بگویید از رکود عبور کردیم؛ از کسبه و بازار بپرسید که آیا از رکود عبور کردیم یا خیر؟

وی با بیان اینکه تفکر نگاه به بیرون تفکر نیاورانی است، بیان کرد: فرق بین تفکر «ما می‌توانیم» و تفکر نیاورانی آنست که حتماً باید نگاه به بیرون باشد، همین است که تفکر نیاورانی می‌گویند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.