قم- تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(ع) گفت: باید مناظره‌های امام رضا(ع) را احیا و از این مناظره‌ها مطالب مفید استخراج شود که بتواند تولید محتوا کند؛ البته در یک فضای سالم که بازخورد خوب و مناسبی داشته باشد.

احیای مناظره‌های امام رضا(ع) راهکاری مهم در ترویج فرهنگ رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار رئیس بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در سالن محراب حرم مطهر گفت: امام رضا(ع) کلامی بلند و ماندگار خطاب به شیعیان خود داشته‌اند که فرمودند «احیا کنید امر ما را و این امر فقط با یاد گرفتن معارف اهل‌بیت و آموزش دادن به دیگران احیا می‌شود». توصیه‌ بنده هم به افرادی که در این بنیاد مشغول خدمت‌رسانی و فعالیت هستند این است که ابتدا همه‌ی معارف اهل‌بیت را بیاموزند و در مرحله‌ی بعد بتوانند به‌خوبی و به نحو احسن به دیگران آموزش بدهند.

وی با بیان اینکه ما باید با رفتار و اعمال خود بتوانیم دیگران را به سمت‌وسوی اهل‌بیت بکشانیم گفت: این معارف باید به‌درستی تبیین شود و قابل‌استفاده برای دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور باشد؛ زیرا اگر به‌درستی تبیین نشود جوانان و نوجوانان تبعیتی از ائمه اطهار ندارند. در زیارت‌نامه‌هایی که در این اعتاب هستند مطالب آموزنده ای وجود دارد که باید استخراج و در اختیار قشر دانش‌آموز و دانشجو و دیگر افراد جامعه قرار داده شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(ع) گفت: ما از مسئولان و متصدیان بنیاد می‌خواهیم که در برنامه‌هایی که در دستور کار خود دارد از دیگر ادیان مانند مسیحیان و کلیمیان استفاده کند و تنها معطوف به شیعه و سنی نباشد؛ همان‌گونه که در زیارت‌نامه‌های حضرات معصوم به حضرت موسی و حضرت عیسی احترام ویژه‌ای قائل هستند.

وی تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که بنیاد امام رضا(ع) در ترویج فرهنگ رضوی می‌تواند انجام دهد این است که مناظره‌های امام رضا(ع) را احیا کنند و از این مناظره‌ها مطالب مفید استخراج کرده و بتوانند تولید محتوا کند؛ البته در یک فضای سالم که بازخورد خوب و مناسبی داشته باشد.

آیت الله سعیدی گفت: ما باید روح پرسش گری را در بین جامعه گسترش بدهیم که این اقدام باعث نشاط جامعه و اقشار مختلف می‌شود.

وی افزود: برنامه‌هایی که در ظل توجهات امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و حضرت شاه‌چراغ(ع) برگزار می‌شود فقط در یک بازه زمانی مشخصی نباشد و در طول سال این ارتباطات ادامه پیدا کند تا برای برنامه‌ها و همایش‌های بعدی آمادگی کافی را داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.