بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: دولت و مجلس پیگیر وضعیت زلزله زدگان خراسان شمالی هستند.

دولت و مجلس پیگیر وضعیت زلزله زدگان خراسان شمالی هستند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی صبح سه شنبه در جمع مربیان سازمان دانش آموزی با انتقاد از کسانی که به شکل غیرمنصفانه، خدمات ارائه شده به زلزله زدگان این استان را نادیده می گیرند و به حرکت های تخریبی علیه دولت روی آورده اند، گفت: پایان عملیات نجات و آواربرداری در کمتر از ۴ ساعت و آغاز سریع اسکان اضطراری و کمک رسانی به آسیب دیدگان این رخداد ناگوار طبیعی نشانه اهتمام و تلاش کم نظیر همه دستگاه های مسئول برای خدمت رسانی شایسته به هم استانی ها بود.

وی تصریح کرد: رفتار برخی به گونه ای است که اگر به زلزله زدگان خدمات رسانی نمی شد، بلافاصله دولت را تخریب می کردند و حالا که ما طبق وظیفه قانونی و اخلاقی به کمک و امدادرسانی پرداخته ایم، می گویند که این کمک ها و تسهیلات با رویکرد انتخاباتی است.

وی ادامه داد: این در حالیست که اگر چنین حادثه ای در هر جای کشور و هر زمان دیگری هم روی بدهد، همین رقم تسهیلات اعلام شده به آسیب دیدگان پرداخت می شود و تنها تفاوت خراسان شمالی این بوده که ما از قبل، تمام منازل روستاییان را بیمه کرده بودیم و درنتیجه، اکنون تا سقف ۱۵ میلیون تومان خسارت بیمه هم به آنان پرداخت خواهد شد.

مهندس صالحی خاطرنشان کرد: کمک بلاعوض دولت به آسیب دیدگان زلزله در روستاها ۵ میلیون و در شهرها تا سقف ۶ میلیون تومان است و ۲ میلیون تومان هم به عنوان کمک هزینه معیشت پرداخت می شود و به جز این ها، ۲۰ میلیون تومان وام مسکن ۱۵ ساله با بهره ۴ درصد برای منازل روستایی و تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام کم بهره هم برای خانواده های آسیب دیده در شهرها درنظر گرفته شده است و این تسهیلات هیچ ارتباطی با انتخابات ندارد.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت و بهره برداری ۲ بیمارستان جدید در بجنورد و شیروان در همین هفته تصریح کرد: با اجرای طرح تحول سلامت، سهم پرداختی بیماران بستری در بیمارستان ها از فرانشیز با توجه به سکونت در روستا یا شهرها، بین ۳ تا ۷ درصد بود که برای مصدومان زلزله شنبه شب استان مقرر کریدم که همین ارقام اندک هم از آنان دریافت نشود.

مهندس صالحی با بیان این که برخی ها در پی وقوع زلزله، درصدد تحریک مردم آسیب دیده هستند، گفت: این افراد مسائلی مثل توزیع غذای گرم را مطرح می کنند در حالی که طبق پروتکل های امدادرسانی بین المللی، توزیع غذای گرم در چنین بحران هایی در ۴۸ ساعت ابتدایی ممنوع است، چون هنوز شرایط محل رخداد حادثه، تثبیت نشده است و احتمال بروز مسمومیت غذایی و مشکلات جانبی وجود دارد.

استاندار با یادآوری احداث کمپ های اسکان اضطراری و توزیع بسته های غذایی کنسروی و دیگر مایحتاج ضروری مردم و پخت و توزیع رایگان نان در روستاهای زلزله زده خاطرنشان کرد: دولت به طور جدی پیگیر مسائل زلزله زدگان خراسان شمالی بوده و به جز دستورات پیگیرانه معاون اول رئیس جمهوری در گفت و گوی تلفنی و اعزام وزیر کار به عنوان نماینده رئیس جمهوری به استان، تاکنون رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، رئیس جمعیت هلال احمر کشور و معاون وی به همراه ۳ معاون وزیر راه و شهرسازی از مناطق زلزله زده استان دیدن کرده اند.

وی گفت: امروز هم ۸ نماینده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با پیام همدردی رئیس مجلس و با هدف بررسی وضعیت کمک رسانی و کمبودهای احتمالی به بجنورد می آیند.

مهندس صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تأسیس سازمان دانش آموزی، کسب رتبه نخست کشوری سازمان دانش آموزی خراسان شمالی در جذب نیروها به مدت ۳ سال و حضور شماری از اعضای آن در تشکیلات کشوری را ارزنده دانست و با اشاره به مشارکت این سازمان در برگزاری مانورهای سالانه زلزله و ایمنی در مدارس خاطرنشان کرد: آموزش و فرهنگ سازی برای مقاوم سازی بناها و بیمه کردن ساختمان ها در برابر حوادث طبیعی یکی از وظایف همه ما به ویژه سازمان دانش آموزی است.

وی با اشاره اجمالی به برخی از مهم ترین طرح ها و دستاوردهای دولت یازدهم در خراسان شمالی، جذب ۲۰درصد کل اعتبارات راه های کشور برای پروژه ۴بانده بجنورد به گلستان، انتخاب این استان به عنوان پایلوت انرژی پاک در کشور، صدور مجوزهای جذب سرمایه خارجی به خصوص مجوزهایی برای ۱۳۶مگاوات انرژی تجدیدپذیر، رتبه های برتر رشد اعتبارات عمرانی و جاری در بودجه سال جاری، طرح معیشت پایدار برای مددجویان سازمان های حمایتی استان با بهره گیری از قابلیت های خدادادی این خطه در حوزه انرژی خورشیدی و هدف گذاری برای ایجاد ۸ بوستان ویژه بانوان در مراکز شهرستان های استان را جزو بخشی از اقدامات موثر دولت یازدهم برای ارتقای شاخص های توسعه ای خراسان شمالی برشمرد.

استاندار در ادامه، از اعضای سازمان دانش آموزی استان خواست به عنوان آینده سازان کشور، آگاهی خود را درباره تبعات سوء حرکت های تخریبی بالا ببرند و همه کارهای خود را با توجه به اصول اخلاقی و شرح وظایف قانونی به پیش ببرند.

در این همایش استاندار خراسان شمالی به همراه مشاورعالی و مدیرکل حوزه استاندار و مدیرکل روابط عمومی استانداری به عضویت افتخاری گروه مربیان سازمان دانش آموزی درآمدند.

سازمان دانش آموزی خراسان شمالی درحال حاضر بیش از ۴۸هزار عضو و قریب ۲هزار مربی جذب شده دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.