سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت که تیمش در هر خط به یک بازیکن جدید نیاز دارد. وی همچنین به مهدی طارمی پیشنهاد کرد به جای رفیقان و مدیربرنامه ها، حرف مربیانش را گوش کند.

منتظر بازگشت نوراللهی و عالیشاه هستیم/ طارمی به حرف رفقایش گوش نکند/ با داریوش شجاعیان مذاکره نکرده ام

به گزارش قدس آنلاین، برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین امروز پرسپولیس در جمع خبرنگاران درباره انتخابش به عنوان برترین مربی در برنامه نود گفت: من این برنامه را ندیدم ولی به این خاطر خوشحالم. باید از بازیکنان و کادر فنی ام تشکر کنم. این تلاش آنهاست. بدون آنها نمی توانستم کاری کنم. به همین خاطر از آنها تشکر می کنم.

وی افزود: این افتخار نصیبم شده است ولی بدون بازیکنان و کادر فنی رسیدن به آن امکان نداشت.

سرمربی پرسپولیس درباره احتمال انتقال مهدی طارمی به تیم دیگر گفت: طارمی بهترین گلزن لیگ است و طبیعی است خواهان زیاد داشته باشد. این کاملا درست و طبیعی است. طارمی با پرسپولیس قرارداد دارد و اگر پیشنهادات جدی برسد، تصمیم مشترک طارمی و باشگاه خواهد بود. بهترین مورد این است که از خارج پیشنهاد داشته باشد. او آقای گل لیگ قهرمانان هم هست و این در خارج هم انعکاس دارد.

برانکو درباره اینکه چه پیشنهادی به طارمی دارد که داستان سال قبل تکرار نشود، گفت: نصیحتم این است که حرف مربیانش را گوش کند نه رفیقان و مدیربرنامه ها را. اصلی ترین نصیحتم به او کار، کار و کار است.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه آیا اگر طارمی از رفتن به تیم خارجی پشیمان شود، مثل سال قبل او را می بخشد و بر می گرداند، تصریح کرد: این حرفه ای است. همیشه این احتمال وجود دارد که یک نفر در محیط جدید نتواند خودش را پیدا کند. خیلی از بازیکنان رفته اند و برگشته اند. نمی شود گفت اشتباه. این جزو زندگی آنها است. پارسال هم طارمی کار اشتباهی نکرد. او به باشگاه اطلاع داد و مشورت کرد و رفت. همه باید بفهمیم که این حرفه ای گری است. هرکسی سعی می کند بهترین گزینه را برای عمر ورزشی اش انتخاب کند. 

برانکو افزود: هیچ تضمینی نیست بازیکن در محیط و فرهنگ جدید موفق باشد. یک مربی بزرگ مثل آرسن ونگر می گوید برای یک بازیکن ۸ تا ۱۰ ماه زمان برای تطبیق با شرایط جدید نیاز دارد. متاسفانه بعضی از باشگاه ها و بازیکنان زمان زیادی در این ارتباط ندارند و همه بی صبر هستند.

وی درباره اینکه به چند بازیکن دیگر برای فصل بعد نیاز دارد گفت: در هر خط حداقل یک بازیکن نیاز است. حداقل دو بازیکن دفاعی، یک یا دو بازیکن در خط میانی و یک مهاجم نیاز داریم. یک بخشی از فضای تیم را هم باید با بازیکنان جوان پر کنیم. بعضی ها می آیند و زودتر خودشان را پیدا می کنند و بعضی ها دیرتر. محسن ربیع خواه وقتی آمد ابتدا همه مخالف کیفیت و دانش او بودند در حالی که الان تبدیل به یکی از بازکینان فیکس تبدیل شده و خدمت زیادی به تیم کرده است. صادق محرمی هم از لیگ دو آمد. انصاری هم از لیگ یک به پرسپولیس آمد. حسین ماهینی دو سال در ملوان بود. نمی شود گفت که قانونی وجود دارد. 

سرمربی پرسپولیس درباره احتمال بازگشت احمد نوراللهی و امید عالیشاه تاکید کرد: اینها بازیکنان ما هستند. عالیشاه کاپیتان دوم ما بود و طبیعی است که بازیکنان با کیفیتی هستند و برای تیم ملی هم کاندیدا هستند. آنها با پرسپولیس قرارداد دارند و منتظریم که برگردند.

برانکو درباره اینکه آیا لیستش برای این دو بازیکن جا دارد، گفت: فعلا مشکلی نداریم و لیستمان پر نشده است. ممکن است بعدا مشکل پیش بیاید. تا ۱۰ روز آینده تکلیف آنها هم مشخص می شود. 

وی در خصوص پیشنهاد تیم های دیگر به بازیکنانش مثل بیرانوند، رفیعی، علیپور، طارمی و احتمال ایجاد مشکل در صورت جدایی آنها تاکید کرد: از پیشنهاد تا واقعیت راه زیادی هست. بازیکنان وظایفی در قبال باشگاه دارند. باید دید پیشنهادات چه شکلی هستند. حالا یک مدیر برنامه ای چیزی می گوید ولی تا به عمل برسد فاصله زیادی دارد.

سرمربی پرسپولیس درباره احتمال جذب داریوش شجاعیان تاکید کرد: درباره اسم بازیکنان صحبت نمی کنم. بازیکنان زیادی به ما پیشنهاد می شوند ولی وقتی با لخویا بازی کنیم، همه چیز مشخص خواهد شد.

وی درباره اینکه شجاعیان گفته با پرسپولیس مذاکره کرده است، گفت: نمی دانم. من با هیچکس مذاکره نکرده ام ولی اینکه شجاعیان بازیکن خوبی است، بله. او بازیکن خوب و ملی پوش است.

سرمربی پرسپولیس درباره مشکل مالی بازیکنان و خودش در پرسپولیس و اینکه گفته است پولی از باشگاه نگرفته است، گفت: از من پرسیدند که آیا از باشگاه پول گرفته ای، گفتم نه نگرفته ام تا نگویند بازیکنان پول نگرفته اند ولی سرمربی دریافتی داشته است. ثبات مالی برای باشگاه خیلی مهم است. بازیکنان برای خانواده خود بازی می کنند. انتظار داریم بازیکنان زودتر پولشان را بگیرند ولی خودتان می دانید که بازیکنان سرحال و سالم هستند و آماده بازی با لخویا؛ البته به جز کمال کامیابی نیا که کتفش را به خاطر مصدومیت مقابل سیاه جامگان جراحی کرد. 

وی افزود: متاسفانه کمال در بازی با سیاه جامگان مصدوم شد ولی حرف از تبانی ما با سیاه جامگان زدند. دوست دارم تمام مربیان، مدیران و سرپرستان تیم ها به ما بگویند که اگر جای ما بودند چه کار می کردند. آیا همان کاری را می کردند که من کردم. یعنی بازیکنان اصلی را برای مهمترین بازی فصل (الوحده در لیگ قهرمانان آسیا) حفظ می کردند یا ریسک می کردند. همان کاری که با کمال کردیم و جراحی شد.

برانکو درباره اینکه علی دایی و مهدی تارتار سرمربیان پرسپولیسی موفق شدند قهرمان حذفی و صعود به لیگ برتر را تجربه کنند و به نوعی مربیان پرسپولیسی حرف اول را در فوتبال زده اند، گفت: به تارتار برای صعودش تبریک می گویم. تیم نفت هم مشکلات زیادی داشت ولی توانست قهرمان شود. به این تیم و دایی هم تبریک می گویم. در هر صورت این به این معناست که پرسپولیس بهترین بازیکنان را تحویل فوتبال داده است!

وی در خصوص اینکه سبک بازی اش در ایران به الگو تبدیل شده است و حالا تقابل جالبی با دیگر مربیان کُروات در لیگ برتر دارد، گفت: تنها مربیان کُروات در ایران بودند که از میان تمام مربیان خارجی به نتیجه رسیدند. این یک واقعیت است. خیلی حرفهای دیگر هم می شود زد. مثلا سال گذشته العین امارات با زلاتکو دالیچ کروات قهرمان شد. در کویت هم یک مربی کروات به قهرمانی رسید. ما هم به نوعی سال قبل در ایران قهرمان بودیم. تیم های قهرمان خاورمیانه دست مربیان کروات است.

برانکو درباره تقابلش با مربیان کروات در لیگ گفت: ما همه با هم رفیق هستیم ولی در کنار آن، با هم رقبای ورزشی هستیم. چیزی لذت بخش تر از این نیست که رفیق و برادرت را در ورزش شکست بدهی. من با کرانچار بزرگ شده ام و با هم بازی کرده ایم. کرانچار از من بازیکن بهتری بود. یکی از بهترین بازیکنان یوگوسلاوی سابق و حالا هم مربی خوبی است. او کارش را در ایران ثابت کرده است چون هم در حذفی و هم در لیگ قهرمان شده است. 

وی در خصوص غیبت کامیابی نیا و اثرات منفی این غیبت مقابل لخویا اظهار کرد: خوشبختانه سایر بازیکنان ما سالم هستند. گزینه مناسبی را پیدا خواهیم کرد. از همه چیز مهمتر این است که لخویا تیم خوبی است. آنها مقابل الریان به تازگی شکست خوردند در حالی که بهتر از حریف بودند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.