مقامات ولایت کنر در شرق افغانستان از حمله گروهی طالبان به پنج شهرستان این ولایت خبر داده‌اند. درگیری‌ها هنوز هم ادامه دارد.

حمله گروهی طالبان به ۵ شهرستان ولایت «کنر» در شرق افغانستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مقامات امنیتی در ولایت کنر در شرق افغانستان اعلام کردند که گروه طالبان به شهرستان‌های «سرکانو»، «مروره»، «وته‌پور»، «چپه‌دره» و «شیگل» این ولایت حمله کرده است.

«فرید دهقان» سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت کنر حملات گروهی طالبان به پاسگاه‌های نیروهای امنیتی افغان در این شهرستان‌ها را تائید کرده اما از ارئه جزئیات بیشتر در این مورد خودداری کرد.

«غنی مصمم» سخنگوی والی کنر نیز اعلام کرد که طالبان به شهرستان‌های وته‌پور، مروره و سرکانو حمله کرده‌ و در جریان این درگیری‌ها یک غیر نظامی نیز کشته شده است.

از سوی دیگر، فرماندهی ارتش در ولایت کنر با انتشار بیانیه‌ای مدعی شده که در این درگیری نیروهای امنیتی افغان این حملات را مهار کرده‌اند.

برخی از منابع محلی افغان نیز از ادامه درگیری‌های شدید بین نیروهای امنیتی افغان دستکم در شهرستان‌های وته‌پور، چپه‌دره و سرکانو خبر داده‌اند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز با تائید حملات گسترده جنگجویان این گروه اعلام کرد که چهار پاسگاه امنیتی در منطقه «گوسلک» را تصرف کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.