مشهد- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با پیگیری و اجرایی کردن سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی این ظرفیت در کشورمان وجود دارد که در تولید دارو به خودکفایی برسیم.

خودکفایی در تولید دارو با اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سید مرتضی بختیاری در بازدید از شرکت داروسازی ثامن اظهار داشت: جوانان متخصص ایران اسلامی با توکل به خداوند متعال و خودباوری و اتکاء به نفس توانسته‌اند گام‌های بلندی را در زمینه تولیدات دارویی بردارند.

وی تصریح کرد: فرآورده‌های تولیدی داروسازی ثامن در حال حاضر ٤٠ درصد نیاز کشور را برطرف می کند و درصدد هستیم تا با برنامه ریزی مدون بتوانیم زمینه تولیدات بیشتر و صادرات اقلام دارویی را فراهم آوریم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: تکیه بر توان و استعداد نیروهای داخلی در کنار رفع موانع تولید و حمایت از نخبگان، از مؤلفه‌های اصلی و بنیادی است که در مجموعه آستان قدس رضوی با جدیت در حال پیگیری است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ابلاغ محورهای فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی از سوی تولیت این آستان مقدس، اذعان داشت: توجه به شرکت‌های دانش بنیان، انضباط مالی و اداری و توجه به محرومان و مستضعفان از مواردی است که با دستور تولیت آستان قدس برای تحقق آن اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است.

وی گفت: محصولات و تولیدات داروسازی ثامن برای رفع دغدغه بیماران نیازمند و اقشار محروم جامعه در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: بایستی مدیران بخش های تحقیق و توسعه و پژوهشگران شرکت داروسازی ثامن زمینه ارتباط و تعامل هرچه بیشتر با دانشگاه‌ها، مراکز علمی و مجموعه‌های دانش بنیان را بیش از گذشته ایجاد کنند.

بختیاری بیان داشت: آستان قدس رضوی نهادی مقدس است که بر پایه موقوفات و نذورات مردم و دلدادگان امام رضا(ع) بنا نهاده شده و گره گشایی از کار مردم از رسالت‌های این مجموعه است.

گفتنی است؛ در این بازدید قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از خطوط تولید، آزمایشگاه و بخش‌های پژوهشی شرکت داروسازی ثامن بازدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.