بجنورد- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: نیامدن به صحنه انتخابات با هیچ منطقی توجیه پذیر نیست.

عدم حضور در صحنه انتخابات با هیچ منطقی توجیه پذیر نیست

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین قدرتی بر حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات تاکید کرد اظهار کرد: در دو انتخابات بزرگ پیش رو، سرنوشت کشور را رقم می زنیم که مقدمه ای برای آینده نیز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه انتخابات هم حق و هم تکلیف است خاطرنشان کرد: ملت همیشه در صحنه ما در عمل به وظیفه دینی و ملی خود پای صندوق های رای رفته و با انتخاب شایسته خود میثاق دوباره ای با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت خواهد بست و مشت محکمی به دهان یاوه گویان و دشمنان قسم خورده اسلام و ملت خواهد زد.

وی با تاکید بر وظیفه رسانه در حضور حداکثری و انتخاب اصلح تصریح کرد :رسانه ها با حضور مستمر نقش بسزایی در فرهنگ سازی دارند و می توانند با رعایت حریم ها و حرمت ها به بیان نقاط قوت پرداخته و راه را برای انتخاب راحت تر مردم باز کنند.

رییس کل دادگستری استان چهار مبحث در حوزه انتخابات را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: سلامت انتخابات، رقابت سالم، مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح چهار عنصر مهم در این عرصه اند.

قدرتی ادامه داد: امروز مدیریت کارآمد و رشد مدار در مسیر تعالی جامعه بدون اصحاب رسانه امکان پذیر نیست و نشریات می توانند با توجه به مخاطبین خود که عمدتا قشر فرهیخته جامعه اند نقش بسزایی در پیشگیری از آسیب ها و تخلفات داشته باشند.

تشکیل ۱۲ مورد تخلف

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز از تعداد اندک تخلفات انتخاباتی استان در مقایسه با سایر حوزه ها خبر داد.

مسلم محمد یاران با اشاره به اینکه دستگاه قضایی مکلف به انجام اقدامات پیشگیرانه است خاطرنشان کرد : تعداد تخلفات انتخاباتی این دوره تا کنون ۱۲ مورد بوده است که رقم بسیار ناچیزی است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی مکلف به انجام اقدامات پیشگیرانه است تصریح کرد: تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی ، توجیه مدیران ، توجیه مسئولین ستاد ها و برگزاری جلسه با مدیران فضای مجازی انتخابات از جمله اقدامات موثر دستگاه قضایی استان بوده است.

دادستان مرکز استان تعامل و همکاری همه نهادهای استان در خصوص انتخابات را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: دادسرای ویژه روحانیت ، دادسرای ویژه نظامی ، سازمان بازرسی و ... با برگزاری جلسات متعدد اقدامات بسیار خوبی را انجام داده اند و همین امر موجب کمتر شدن تخلفات انتخاباتی شده است.

وی از همه هواداران کاندیداها خواست تا همچنان به قوانین و مقررات پای بند بوده و از راه انداختن کارناوال ها و ... خودداری کرده و به دستورالعمل ها و قوانین تبلیغات احترام بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.