قزوین- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در سال ۹۵ بیش از ۵۰۰۰ نفر در بخش‌های مختلف توسط واحدهای تولیدی تعدیل و خانه‌نشین شدند.

قفل بی تدبیری بر درب کارخانه‌ها / ۵۰۰۰ کارگر قزوینی خانه‌نشین شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم مسعود بابایی اظهار داشت: در سال ۹۵ بیش از ۵۰۰۰ نفر در استان قزوین خانه‌نشین شدند که مربوط به بخش‌های مختلف از جمله، صنعت، کشاورزی، تولیدی، خدمات و صنوف مختلف بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به اینکه رکود سبب تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی شده است عنوان کرد: ۳۶۰۰ نفر از کارگرانی که خانه‌نشین شده‌اند در بخش صنعت مشغول به کار بوده‌اند که توسط مدیران شرکت‌ها شامل تعدیل نیرو شده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی از این افراد با حمایت دولت و احیای واحدهای تولیدی به شغل خود بازگشته‌اند خاطرنشان کرد: با حمایت‌ها و تسهیلاتی که به این واحدها پرداحت شد، ۹۵۱ نفر از کارگران به‌کار خود بازگشتند که آمار خوبی است.

بابایی همچنین در مورد مشمولان بیمه بیکاری تصریح کرد: هشت هزار و ۱۱۲ نفر در استان قزوین مشمول بیمه بیکاری هستند که ماهانه ۱۰ میلیارد تومان هزینه در پی دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تعداد واحدهای مشکل‌دار استان قزوین را ۶۱ واحد اعلام و بیان کرد: بیش از ۵۶۰۰ کارگر در این واحدها مشغول به کار هستند که از ۲ تا ۶ ماه حقوق نگرفته‌اند.

وی همچنین با اشاره به شغل‌های ایجاد شده در استان قزوین گفت: در سال ۹۵ بیش از ۲۲ هزار شغل در استان ایجاد شده است که حدود نیمی از این تعداد بیمه شده‌اند که ۲۴ درصد آنها را بانوان و ۷۶ درصد آنها را آقایان تشکیل می‌دهند.

بابایی عنوان کرد: بخش عمده‌ای از شغل‌های ایجاد شده در قالب خوداشتغالی و با پرداخت تسهیلات و بخش کمتری هم در قالب مزدبگیری بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.