کرمانشاه- مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه از تولید یک هزار و ۷۰۰ تن الیاف دامی نظیر پشم، کرک و مو توسط عشایر استان خبر داد.

۱۷۰۰ تن الیاف دامی در سال توسط عشایر استان کرمانشاه تولید شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی اشرف آزادی با اشاره به آغاز فصل پشم چینی از دام‌ها مصادف با گرم شدن هوا توسط عشایر استان کرمانشاه گفت: عشایر را از پر منفعت‌ترین اقشار در کشور دانست که تولیدات زیادی در حوزه‌های گوشت، شیر، روغن حیوانی و انواع فراورده‌های دامی دارند.

وی افزود: جامعه عشایری استان کرمانشاه با ۱۴ هزار و ۱۰۹ خانوار جمعیتی بالغ بر ۷۹ هزار و ۲۰۷ نفر دارند که در قالب ۱۴ ایل در استان سکونت دارند.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه، از نگهداری و پرورش یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام توسط عشایر استان خبر داد و گفت: این میزان حدود ۳۰ درصد از دام های کل استان و ۷ درصد از دام های عشایر کشور استپ

وی افزود: استان کرمانشاه از نظر تعداد دام‌های عشایر در جایگاه چهارم کشور است.

آزادی اشاره‌ای به تولیدات عشایر استان داشت و گفت: عشایر استان کرمانشاه سالانه حدود یک هزار و ۷۰۰ تن الیاف دامی شامل پشم، کرک و مو تولید می کنند و سهم بسزایی در تولید سایر فرآورده‌های دامی بر عهده دارند.

وی با اشاره به تولیدات دامی سال گذشته استان کرمانشاه توسط عشایر گفت: عشایر استان سال گذشت بیش از ۱۰ هزار تن گوشت قرمز، ۲۴ هزار و ۵۰۰ تن شیر، یک هزار و ۶۳۰ تن الیاف دامی، ۶۰۰ تن روغن حیوانی و ۲۱ هزار و ۹۰۰ تن انواع صنایع دستی چون گلیم، گیوه، قالی، سیاه چادر، موج، نمد و... تولید کرده‌اند.

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه، نقش عشایر در چرخه اقتصادی کشور را بسیار موثر دانست و آنها را یکی  از ارکان تولید کشور برشمرد.

وی در ادامه با بیان اینکه عشایر کرمانشاه با شروع فصل ییلاق و گرم شدن هوا اقدام به پشم چینی دامهای خود می‌کنند، افزود: عشایر این استان سهم عمده ای در تولیدات صنایع دستی کشور دارند.

آزادی با بیان اینکه عشایر یکی از مولفه‌های تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند ابراز امیدواری کرد در سال ۹۶ بتوان شاهد افزایش حدود ۲۰ درصدی تولیدات عشایر استان در زمینه های مختلف بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.