ملی پوش فوتسال ایران که سابقه زیادی در تیم ملی دارد از کم توجهی مسئولان انتقاد کرد.

طیبی: یک نفر هم برای عنوان اروپایی به من تبریک نگفت/ مسئولان ورزش مشهد را اصلا نمی‌شناسم

قدس آنلاین - گروه ورزشی: حمیدرضا خداشناس – محمد حسن پنجه بند: حسین طیبی ستاره مشهدی تیم ملی فوتسال کشورمان است که سالیان سال لباس مقدس تیم ملی را بر تن دارد و افتخارات زیادی نیز در این کسوت بدست آورده است. وی فوتسال را از دوران نوجوانی و باشگاه علم و ادب مشهد آغاز کرد و ظرف مدت کوتاهی مراحل پیشرفت را گذراند به طوری که در سن 18 سالگی توانست لباس تیم ملی را بر تن کند و تاکنون نیز یکی از ارکان مهم تیم ملی بوده است. 

آقای گل جام ملت‌های 2014 که سابقه سه بار نامزد بهترین بازیکن سال آسیا را دارد پس از جام جهانی مورد توجه غیرت قزاقستان، قهرمان اروپا قرار گرفت و همراه این تیم توانست قهرمان لیگ قزاقستان و همچنین سومی جام باشگاه‌های اروپا را بدست آورد. 

با آقای گل لیگ قزاقستان که میهمان روزنامه قدس بود گفت و گویی پیرامون مسائل فوتسال کشورمان، چگونگی لژیونر شدن، تیم ملی  و فوتسال مشهد انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.   

* بهترین انتخاب 
حسین طیبی که پیش از غیرت سابقه بازی در لیگ روسیه را نیز دارد درباره چگونگی پیوستن به یکی از سرشناس‌ترین تیم‌های اروپا گفت: پس از درخشش در جام جهانی و کسب عنوان سومی جهان به همراه تیم ملی، دوپیشنهاد خارجی داشتم که یکی مربوط به مکنوم برزیل و دیگری از سوی غیرت قزاقستان که جزو تیم‌های معروف اروپا می‌باشد و عنوان قهرمانی جام باشگاه اروپا را با خود یدک می‌کشد، بود. پس از تحقیق و مشورت با اطرافیان با وجود اینکه سختی کار با این تیم را با توجه به 12 بازیکن برزیلی و حتی کادر فنی برزیلی که داشت می‌دانستم،بهترین انتخاب را کردم و با غیرت قرارداد بستم و خوشبختانه توانستم فصل خوبی را پشت سر بگذارم.

* درخشش نام ایران در اروپا 
ستاره تیم ملی فوتسال کشورمان درباره درخشش در لیگ قزاقستان وکسب عنوان آقای گلی این رقابت‌ها به همراه هم تیمی برزیلی‌اش و همچنین خودنمایی در لیگ باشگاه‌های اروپا اظهار داشت: اول اینکه خوشحالم به عنوان اولین ایرانی توانستم نام مقدس کشورم را در بالاترین سطح فوتسال جهان یعنی لیگ قهرمان اروپا تداعی کنم. من در همه شرایط خود را سرباز تیم ملی و وطنم می‌دانم و برای درخشش نام کشورم حتی سرم را هم می‌دهم چرا که هر موفقیتی که بدست آورده‌ام را مدیون تیم ملی می‌دانم. دوم اینکه رقابت در چنین سطحی از فوتسال در جهان بسیار سخت است؛ زیرا همه تیم‌ها حرفه‌ای هستند و حتی در تیم غیرت با وجود 14 بازیکن خارجی که دارد رقابت برای در ترکیب ثابت بودن بسیار سخت است با این وجود با کمک خدا و امام رضا ( ع ) و دعای پدر و مادرم وتمرینات فشرده و نفسگیر توانستم خیلی زود جایم را در تیم باز کنم و یکی از بازیکنان اصلی غیرت شوم.

* تفاوت لیگ ایران و قزاقستان
لژیونر فوتسال کشورمان درباره تفاوت لیگ ایران با لیگ قزاقستان و سایر لیگ‌های اروپایی تصریح کرد: آنچه در تفاوت لیگ‌های اروپایی و لیگ ایران بسیار مشهود می‌باشد امکانات، سرمایه گذاری و نظمی است که در این باشگاه‌ها وجود دارد و متاسفانه در لیگ برتر فوتسال کشورمان آنچنان احساس نمی‌شود. در همین باشگاه غیرت همه امکانات در اختیار بازیکنان قرارگرفته و به جای آن مربی از بازیکن کار حرفه‌ای می‌خواهد به طوری که همه فکر و ذکر یک بازیکن تمرین برای موفقیت باشگاهش است نه دغدغه‌های دیگر.

* مسئولان ورزش مشهد را نمی‌شناسم 
بازیکن مشهدی غیرت قزاقستان در خصوص عکس العمل مسئولان ورزش استان در خصوص افتخارات حاصل شده به عنوان یک مشهدی در فوتسال اروپا گفت: دریغ از یک زنگ یا یک تماس. من هیچ انتظاری از مسئولان شهرم در این خصوص نداشتم ولی دست کم می‌توانستند با یک تماس یا ارسال پیامک این موفقیت را تبریک بگویند و من و امثال بنده را برای ادامه موفقیت‌ها دلگرمی بدهند. راستش به همین دلیل اصلا مسئولان ورزش شهرم را نمی‌شناسم.

* رمز امام رضا ( ع ) 
طیبی با اشاره به مسابقه رده بندی لیگ قهرمانان اروپا و استفاده از رمز « یا امام رضا» برای گل کردن پناتی‌اش گفت: بنده مانند همه شیعیان و بخصوص مشهدی‌های عزیر ارادت ویژه‌ای به امام هشتم ( ع ) دارم و همیشه لطف آقا نیز شامل حال بنده شده است. در همین مسابقه رده بندی لیگ اروپا بود که بازی به پنالتی کشید و من هم برای زدن پنالتی ما قبل آخر پشت توپ ایستادم، خبر داشتم که مادرم در حرم مطهر امام رئوف برای دعا حضور دارد من هم با رمز یا امام رضا ضربه پنالتی را زدم و به نظر خودم حساس‌ترین پنالتی دوران ورزشی‌ام را با لطف خدا و امام رضا به ثمر نشاندم.

* سوختن استعدادهای مشهد
آقای گل لیگ قزاقستان در خصوص فوتسال مشهد و آینده آن نیز اظهار داشت: متاسفانه با بی توجهی مسئولان ورزش مشهد استعدادهای فراوانی که در این شهر وجود دارد دیده نمی‌شود و می‌سوزد و اگر به همین طریق ادامه یابد تا چند سال دیگر نماینده‌ای در تیم ملی نخواهیم داشت مگر امثال بنده، مهدی جاوید و قدرت بهادری که نمایندگان مشهدی‌ها در تیم ملی هستیم تا چند سال دیگر می‌توانیم در تیم ملی باشیم ؟ آیا مسئولان ورزش مشهد طوری برنامه ریزی کرده‌اند که بعد از ما جایگزینی در تیم ملی داشنه باشند؟ مگر راه اندازی یک آکادمی استعدایابی فوتسال چقدر هزینه دارد؟ به هر حال اگر اینگونه پیش برویم در سالیان آینده فوتسال نیز همچون بسیاری از رشته‌های ورزشی دیگر خالی از ملی پوشان خواهد شد. 

* تیم ملی و شرایط این روزهای آن
وی در خصوص شرایط این روزهای تیم ملی فوتسال و اردوی آماده سازی این تیم گفت: باتوجه به درخشش تیم ملی در مسابقات جام جهانی و کسب عنوان سومی جهان طبیعتا سطح توقعات نیز از تیم ملی بالا رفته است امیدواریم با کادر فنی خوبی که داریم بخصوص آقای ناظم الشریعه که پنجمین مربی برتر جهان در رده ملی است بتوانیم به روند رو به رشدمان ادامه دهیم. لژیونر فوتبال کشورمان همچنین در مورد نزدیک شدن دیگر تیم‌های آسیایی به تیم ملی کشورمان گفت: رقیبانمان در آسیا روز به روز دارند به ما نزدیک‌تر می‌شوند و این را در سال‌های پیش بخوبی احساس کرده‌ایم چرا که مثل سابق دیگر به راحتی نمی‌توانیم حریفانمان را شکست دهیم و دلیل این امر سرمایه گذاری و برنامه ریزی دقیقی است که این کشورها در زمینه فوتسال انجام  می‌دهند . به عنوان مثال کشور ژاپن که یکی اصلی‌ترین رقبای ماست چند وقت پیش اردویی یک ماه در اسپانیا برگزار کرده حالا شما ببینید وضعیت اردوهای ما کجا و چگونه است.

* تبریک ویژه به مردم مشهد و اکبرمیثاقیان
ستاره فوتسال کشورمان همچنین در خصوص سیاه جامگان و ماندن در لیگ برتر گفت: بسیار خوشحالم که یک بار دیگر اکبر میثاقیان توانست یک تیم دیگر را در لیگ برتر نگه دارد و ضمن تبریک ویژه و خسته نباشید به ایشان از همه هواداران مشهدی این تیم نیز تشکر می‌کنم که واقعا در ماندن سیاه جامگان نقش تاثیرگذاری داشتند.

* حرف آخر
ستاره مشهدی تیم ملی فوتسال کشورمان در پایان ضمن تشکر از روزنامه قدس بابت پوشش کامل اخبار فوتسال کشورمان از تمام کسانی که در موفقیت وی سهمی داشته‌اند بخصوص پدر و مادرش و برادرش حمید طیبی،آقای بی غم و حسین شمس، حمید شاندیزی و... قدردانی کرد.
==

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.