ساری- رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: در این دوره انتخابات مازندران ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار نفرواجد شرایط اخذ رای دارد که ۴۹ هزار نفر آنان رای اولی هستند.

۴۹ هزار نفر در مازندران رای اولی هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا یونسی رستمی اظهار کرد: متولدین ۲۹ اردیبهشت ۱۳۷۸ و قبل از آن با ۱۸ سال سن می توانند در انتخابات شرکت کنند.

یونسی رستمی با اشاره به اینکه تعداد صندوق های اخذ رای ریاست جمهوری   ۳ هزار  ۸۹۶ و تعداد صندوق های اخذ رای شوراها در استان ۴ هزار و ۳۵ عدد است، افزود: هفت هزار و ۹۲۱ صندوق اخذ رای برای انتخابات رئیس جمهوری و شوراها در ۲۹ اردیبهشت در این استان ساماندهی شد.

یونسی شمار اعضای شوراهای شهر در این دوره از انتخابات را ۳۱۶ نفر و اعضای شوراهای روستایی را ۸ هزار و ۱۴۰ نفر اعلام و تصریح کرد: پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هشت شهر مازندارن شامل بهشهر، نکا، قائم شهر، بابل، آمل، بابلسر، چالوس و تنکابن با ۶۴۲ شعبه رای گیری، به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه تمام امکانات، تجهیزات و شرایط لازم به منظور برگزاری انتخاباتی با شکوه در مازندران فراهم شده است، تصریح کرد: در مجموع ۶۱ هزار نفر نیرو اعم از نظارت، بازرسی و هیات های اجرایی و امنیتی کار برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت را در این استان بر عهده دارند.

معاون استاندارمازندران و سرپرست فرمانداری ویژه آمل مهم ترین وظیفه هیات های اجرایی را صیانت از آرای مردم به عنوان حق الناس و بی طرفی در انتخابات دانست و افزود: مردم مازندران در ادوار مختلف تاریخ برای تعیین سرنوشت شان حضور شکوه مندانه ای داشته و در این دوره نیز افتخاری دیگر خواهد آفرید.

وی با بیان اینکه در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در مازندران  ۱۶ هزار و ۸۵۰ نفر کاندیدا برای کسب ۸ هزار و ۱۴۰ کرسی شورا در ۵۸ شهر و ۲ هزار و ۴۷۵ روستا رقابت می کنند تصریح کرد: ۳۱۶ کرسی شوراها در مازندران شهری و ۷هزار و ۸۲۴ کرسی روستایی است.

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: پیش از این ۸۲۷ نامزد انتخابات شوراها از ادامه رقابت انصراف دادند که ۴۹۴ نفر مربوط به نامزدهای شورای روستایی و ۳۳۳ نفر نیز شهری بودند.

به گفته وی در این دوره از انتخابات شورا ۱۸ هزار و ۲۳۷ نفر در استان داوطلب شدند که از این تعداد ۹۶۹ نفر انصراف داده و صلاحیت ۴۱۱ نفر داوطلبان احراز نشده که تعداد ۱۶ هزار و ۸۵۷ نفر باقی ماندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.