یزد- رئیس هیئت بازرسی شهرستان یزد گفت: ۳۵۷ نفر، مسئول بازرسی و کنترل و حُسن انجام فرآیند پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دوازدهمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان یزد هستند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، رضا زارع زاده دربارۀ چگونگی تشکیل هیئت بازرسی وزارت کشور گفت: به استناد قوانین متعدد وزارت کشور مأمور اجرای انتخابات است و می‌تواند مامورانی را برای بازرسی و کنترل جریان انتخابات به حوزه‌های انتخابیه و شعب ثبت‌نام و اخذ رأی اعزام کند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات شهرستان یزد با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد جمعیت استان در شهرستان یزد قرار دارند، گفت: ۴۰ درصد شعب استان در شهرستان یزد است.

وی تعداد صندوق اخذ رأی در شعب شهری و روستایی شهر یزد را ۳۳۵ صندوق اعلام کرد و افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و پرنشاط با کمک ۲۲ سربازرس و یک بازرس ثابت برای هر شعبه، تدارک دیده شده است.

زارع‌زاده بیان کرد: بر همین اساس، ۳۳۵ نفر بازرس بر روند انتخابات در ۳۱۴ شعبۀ شهری شامل ۲۹۸ صندوق ثابت و ۱۶ صندوق سیار و ۲۱ شعبه روستایی شامل ۱۹ صندوق ثابت و ۲ صندوق سیار کنترل خواهند داشت.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات شهرستان یزد خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی ویژۀ سربازرسان و بازرسان شعب انتخاباتی از روز دوشنبه بیست و پنجم اردیبهشت تا روز چهارشنبه بیست و هفتم اردیبهشت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ۴۱ شعبۀ شهرستان یزد ویژۀ بانوان است، گفت: از ۶۷۰ داوطلبی که در شهرستان یزد برای شوراها ثبت‌نام کرده‌اند، در نهایت ۶۶۱ نفر تأیید صلاحیت شدند که با توجه به انصراف ۱۹ داوطلب، تا امروز ۶۴۲ نفر نامزد انتخابات پنجمین دورۀ شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند که در روز ۲۹ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

زارع زاده در پایان سخنان خود، التزام به قانون اساسی را از شاخص‌های رفتاری و اجرایی عوامل برگزارکنندۀ انتخابات دانست و بیان کرد: امانت‌داری و رعایت اصل بی‌طرفی از دیگر موارد مدّنظر در برگزاری انتخابات پیش‌رو است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بسترسازی برای مشارکت حداکثری به عزمی ملی و گسترده نیاز دارد، گفت: مهمترین هدف انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران جذب مشارکت عمومی در برنامه‌های مختلف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.