یزد - تنور انتخابات در شهرها و روستاهای ایران هر لحظه داغ تر می شود و چهر شهر هر لحظه شلوغتر و به نوعی کثیف ترمی شود ودر کنارهمه این شور وشوق ها ،مردان نارنجی پوش شهر بیشتراز همه مردم شهر سرشان شلوغ می باشد رفتگرانی که ماسک بر چهره و جارو به دست خیابان ها را یکی پس ا زدیگری جارو می کشند و این مردان زحمت کش در هیاهوی تبلیغات کمرنگ نشوند .

مردان نارنجی پوش شهر در هیاهوی تبلیغات کمرنگ نشوند

سمیه شرف دینی -  شهر یزد هم مانند تمام شهرهای ایران این روزها غرق شور ونشاط بوده و آماده برگزاری بزرگترین رویداد سیاسی کشور می باشد یزدی هاهمیشه جزء ترین ها بوده اند و بار دیگر مثل تمام ایرانیان با هر نوع گرایش سیاسی به صحنه می آیند تا بار دیگر با آرمانهای امام وشهدا تجدید بیعت کنند .

در روزهایی که تب انتخاباتی درسراسر ایران بالا گرفته وهرکسی با هر تفکری از گروهی خاص حمایت می کند چهره شهر پرشده از عکسها وپوستر های رنگارنگی که وعدهای تلخ وشیرینی بر آن نقش بسته و این پوسترها بردرختان، ماشینها، پلها ، اتوبوسهاو ایستگاههای خط واحد، و دیگر اماکن شهر نقش بسته اند .

چند روز پیش یکی از کاندیدها شورای شهر اعلام کرد که با حامیان خود  در روز انتخابت خیابانها را تمیز می کند و این می تواند الگویی خوبی برای دوستداران محیط زیست باشد چون انتخابات یک روز بیشتر نیست وآن چیزی که بعد از آن بر جای می ماند دوستی و رفاقت ها می باشد .

این ماراتن سیاسی برای رای اولی ها جذابیت بیشتری دارد خیلی از آنها خوشحال هستند که برای بار اول رای می دهند و به نوعی خود را در سرنوشت کشور سهیم می دانند با برخی از آنهاکه صحبت  می شود حرفهای جالبی می زنند و به نوعی بی صبرانه منتظر روز رای گیری هستند و بر خی از آنها چندان اشتیاق خاصی ندارند ومی گوید ما رای را حتما می دهیم .

۳هزارو ۴۷۰ نفر در انتخابات شوراهای شهر وروستا در یزد ثبت نام کردند که بیش از  که بیش از۳۱۴نفرتاکنون انصراف داده اند که ۱۵۰ نفر مربوط به شوراهای شهر و ۱۶۴ نفر مربوط به شوراهای روستایی می باشد و نامزدهای شوراهای شهر یزد این دوره بیشتر شده و این نامزدها با تبلیغات عجیب وغریب و وعده های عجیب تر پامیدان گذاشته اند و امید به کسب رای برای رسیدن به میز شورا دارند .

این کاندیدها علاوه بر قبضه کردن کوچه ها وخیابانها وفضای مجازی را هم به سیطره خود در آورده و به هر طرق ممکنی دست به تبلیغ می زنند بماند و دراین بین شبکه ها ی اجتماعی هم خوراک خوبی بدست آورده اند ای کاش نامزدهای محترم به هوادارن خود تاکید می کردند برای شهروندان شهری که قرار است روزی عضو شورایش شوند احترام بیشتری قائل باشند وکمی از زباله های شهررا که تبلغات خود آنها است را جمع آور ی کنند .

به هر حال با نزدیک شدن به ایام انتخابات تب تبلیغات هم  کم کم فروکش میکند وبا اعلام نتایج انتخابات زمان اجرای وعدهایی که بر پیکره شهر نقش بسته فرا می رسد 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.