بجنورد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی از احداث و بهره برداری ۲۲ مجتمع آبرسانی روستایی در استان خبر داد.

۲۲ مجتمع آبرسانی روستایی در خراسان شمالی احداث می شود

حمید روشن روان در گفت و گو با قدس آنلاین، اظهار کرد: تامین زیرساخت‌های جمعیت روستایی به ویژه تامین آب شرب و بهداشتی روستاییان یکی از دغدغه های مهم شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی است چراکه این موضوع به لحاظ اهمیت، جایگاهی بی بدیل در حفظ سلامت، کارآمدی ساکنان مناطق روستایی، عدم مهاجرت و توسعه پایدار بخش روستایی دارد.

وی استقرار جمعیت روستایی در مناطق محل سکونتشان را با اهمیت دانست و تصریح کرد: طی سال‌های اخیر با وقوع خشکسالی ‌های پی در پی مشکلات عمده ‌ای در تامین آب شرب روستاها ایجاد شده است.

روشن روان گفت: با کاهش منابع آبی روستاها طی سال های اخیر، شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی به رغم مشکلات موجود، برای آبرسانی به روستاهای استان تاکنون اقدامات موثر و خوبی را انجام داده است.

وی افزود: ایجاد طرح‌ های آبرسانی روستایی در قالب مجتمع‌های آبرسانی روستایی که چند روستا در قالب یک مجتمع به یک منبع آبی پایدار وصل می‌شوند، می‌تواند نقش مهمی در تامین آب پایدار روستاها داشته باشد.

روشن روان گفت: در این راستا، امسال و سال آینده ۲۲ مجتمع آبرسانی روستایی در خراسان شمالی احداث و بهره برداری می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی افزود: نقش بی‌ بدیل جمعیت روستایی در تولید و تامین نیازهای استراتژیک و حیاتی، تامین زیرساخت‌ های اولیه روستاییان را همگام با توسعه پایدار از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار کرده است و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان نیز به این امر توجه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.