انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات میان دوره ای مجلس دهم در سراسر کشور آغاز شد.

 همه نامزدها می توانند از ستاد انتخابات کشور بازدید کنند / رئیسی در شهر ری در انتخابات شرکت کرد / احتمال تمدید زمان رای گیری

به گزارش قدس آنلاین، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی (در چهار حوزه انتخابیه)  در بیش از  ۶۳ هزار شعبه اخذ رأی و ۱۳۰ هزار صندوق از ۸ صبح در سراسر کشور آغاز شد.

در اجرای ماده ۶۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری، اسامی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان مورد تأیید شورای محترم نگهبان قرار گرفته است به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر اعلام می گردد:

۱. آقای سید مصطفی آقامیرسلیم- مشهور به میرسلیم- فرزند سیدجلال- کد نامزد ۳۳

۲. آقای حسن روحانی- فرزند اسدالله- کد نامزد۵۵

۳. آقای سید ابراهیم رئیس الساداتی- مشهور به رئیسی- فرزند سیدحاجی- کدنامزد ۶۶

۴. آقای سید مصطفی هاشمی طبا- فرزند سیدابوالقاسم- کدنامزد ۸۸

- انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا نیز در ۱۴۱ شهر کشور که شوراهای ۷ و ۹ نفره دارند،  به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد در مجموع در ۹ هزار و ۷۵۳ شعبه انتخابات مکانیزه برگزار می شود.

- همچنین امروز، انتخابات میان دوره ای مجلس دهم نیز در چهار حوزه انتخابیه اصفهان، مراغه، اهر و بندرلنگه برگزار می شود.

- ۱۳۳ نمایندگی و ۱۳۴ شعد اخذ رای در خارج از کشور نیز برای اخذ رای شهروندان ایرانی تدارک دیده شده است

رهبر انقلاب رای خود را به صندوق‌ انتخابات انداختند

- رهبر انقلاب اسلامی در نخستین دقایق آغاز انتخابات با حضور در حسینیه امام خمینی رای خود را به صندوق سیار ۱۱۰ انداختند و در توصیه ای انتخابات به مردم ایران بیان داشتند: مردم با دقت، با ملاحظه و با شناخت در انتخابات شرکت کنند.

اولین نامزد رای خود را به صندوق انداخت

- حجت الاسلام حسن روحانی اولین نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

اولین چهره سیاسی در انتخابات شرکت کرد

- محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید هم جز اولین چهره های سیاسی بود که با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

جهانگیری با همسرش آمد

- اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز با همسرش در حسینیه ارشاد حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.

ظریف در جماران رای داد

- ظریف نیز با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

دومین نامزد هم آمد

- سید مصطفی هاشمی‌طبا کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز رای خود را در مدرسه شهید قاسم زاده در خیابان شهید عراقی به صندوق انداخت.

تفاهم نامه سازمان بسیج و نیروی انتظامی برای حفظ امنیت انتخابات

- سردار غیب پرور فرمانده سازمان بسیج مستضعفین رای خود را در مسجدالنبی به صندوق انداخت و بر آمادگی نیروهای بسیج برای حفظ امنیت برگزاری انتخابات تاکید کرد. وی افزود: بر اساس دستورالعمل هایی که وجود دارد از چند ماه قبل با وزارت کشور و نیروی انتظامی به تقسیم کار پرداختیم و بسیج به جاهایی که نیروی انتظامی احتیاج به کمک دارد کمک رسانی خواهد کرد. ضمن اینکه سازمان بسیج و نیروی انتظامی در این خصوص با یکدیگر تفاهم نامه ای از پیش دارند.

بازدید روحانی از ستاد انتخابات کشور

- حسن روحانی، رییس جمهور برای بازدید از روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، وارد ستاد انتخابات کشور شد.

معرفی نمایندگان روحانی و رئیسی به شورای نگهبان

- عباسعلی کدخدایی در جمع خبرنگاران در محل ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات  با بیان اینکه تاکنون مشکل خاصی از سوی ناظران شورای نگهبان گزارش نشده است، گفت: آقایان روحانی و رئیسی نمایندگان خود را به شورای نگهبان معرفی کردند.

همه نامزدها می توانند از ستاد انتخابات کشور بازدید کنند

- وزیر کشور پس از این بازدید رئیس جمهور از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال نماینده ستاد آقای رئیسی مبنی بر اینکه آیا نامزد دیگری هم می تواند از ستادانتخابات کشور بازدید کند، با توجه به اینکه چنین چیزی مرسوم نبوده گفت: بله همه نامزدها می توانند از ستاد انتخابات کشور بازدید کنند.

وزیر دفاع هم در حسینیه ارشاد رای داد

- سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

فرمانده سپاه در مسجد قبا رای داد

- سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه در مسجد قبای تهران رای خود را به صندوق انداخت.

سید حسن خمینی هم در جماران رای خود را به صندوق انداخت

- حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت آستان مطهر حضرت امام خمینی دقایقی قبل با حضور در حسینیه شماره یک جماران، رای خود را در صندوق انداخت.

مطهری: برنده انتخابات انقلاب اسلامی است

- علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت و در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین عامل، مشارکت بالای مردم است که کشور ما را از نظر اقتصادی و سیاسی بیمه می کند و اینکه چه کسی پیروز شود در درجه دوم قرار دارد. وی افزود: برنده انتخابات انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است.

جهانگیری هم از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد

- بعد از روحانی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری که چندی پیش به نفع روحانی انصراف داده بود از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

ناطق نوری در جماران در انتخابات شرکت کرد

- حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری نیز با حضور در حسینیه جماران رأی خود را برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای شهر به صندوق انداخت.

علی لاریجانی در قم رای داد

- علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در مسجد حضرت ابالفضل  قم رای خود را به صندوق انداخت.

رئیسی در شهر ری در انتخابات شرکت کرد

- حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مسجد ارشاد شهر ری برای شرکت در انتخابات حضور یافت.

میرسلیم در مسجد قبا رای داد

- سید مصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مسجد قبای تهران رای خود را به صندوق انداخت.

محسن رضایی هم در قم رای خود را به صندوق انداخت

- محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  نیز  با حضور در پای صندوق اخذ رأی در مسجد امام حسن (ع) شهر مقدس قم در انتخابات شرکت کرد.

نامزدها با همراهی وزیرکشور می توانند از ستاد انتخابات بازدید کنند

- محمد حسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور در جمع خبرنگاران گفت: نمایندگان همه نامزدهای ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور دارند، بعلاوه نامزدها نیز شخصاً می توانند با همراهی وزیر کشور از ستاد انتخابات کشور بازدید کنند

احتمال تمدید زمان رای گیری

علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: اخذ رای تا ٦ عصر ادامه دارد. وی گفت: البته احتمال تمدید زمان رای گیری برای انتخابات را پیش بینی می کنیم.

حدادعادل در مسجد لرزاده رای خود را به صندوق انداخت

- غلامعلی حداد عادل با حضور در مسجد لرزاده ضمن اخذ رای در جمع خبرنگاران گفت: داوری ملت از آنچه در داوران تبلیغات ریاست جمهوری صورت گرفت این است که صدا و سیما خوب عمل کرده است. وی درباره اینکه این حضور مردم چه پیام برای کاندیداها خواهد داشت افزود: این جمعه مفصل و نقطه عطف است. باید رفتار کاندیداها و هوادارانشان از فردا متفاوت باشد تا دیروز رقابت سنگین و شدید بود هرکسی با حرارت از نامزد خود حمایت می کرد اما از فردا روز دیگری فرا می رسد.

قالیباف در اردبیل رای خود را به صندوق انداخت

- محمد باقر قالیباف در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرک سینا اردبیل رای خود را به صندوق انداخت.

تکمیل می شود...

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.