زاهدان- مردم سیستان و بلوچستان نیز همچون دیگر نقاط کشور ۲۹ اردیبهشت باحضور پرشور در شعب اخذ رأی در تعیین سرنوشت کشور خود سهیم هستند.

مردم سیستان و بلوچستان برای تعیین سرنوشت کشور خود در انتخابات شرکت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ساعت ۸ صبح جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه به طور همزمان در سراسر کشور آغاز شد و مردم همیشه در صحنه سیستان و بلوچستان نیز همچون در این انتخابات سرنوشت ساز انتخابات ادوار گذشته حضور اثرگذار خواهند داشت.

معاون مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان در رابطه با انتخابات شورای شهر در استان گفت‌: بر اساس آمار نهایی ۱۷ هزار و ۲۱۶ نامزد از مجموع ۱۸ هزار و ۴۲۳ نامزد نام نویسی شده تا کنون در استان در عرصه رقابت های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی ماندند.

محمد سرایانی اظهار داشت: ۵۰۴ نامزد در حوزه انتخابات شوراهای شهری و ۴۷۹ نفر در حوزه روستایی سیستان و بلوچستان در مجموع ۹۸۳ نامزد انصراف خود را از ادامه رقابت انتخاباتی اعلام کردند.

وی بیان کرد: یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۸۴۲ نفر از مجموع جمعیت ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفری استان معادل ۵۸ درصد واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات هستند.

معاون مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۲۲۱ شعبه ثابت و سیار در مناطق شهری و روستایی استان کار جمع آوری آرای مردم را برعهده دارند.

وی افزود: ۲ میلیون تعرفه رای برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ۲ میلیون تعرفه برگ رای برای انتخابات ریاست جمهوری این دوره در اختیار سیستان و بلوچستان قرار گرفته که همگی بین ۱۹ شهرستان استان توزیع شده است.

سرایانی به مردم توصیه کرد حتما شناسنامه و شماره ملی خود را برای رای دادن در شعب همراه خود داشته باشند.

سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.