مشهد- اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی، در سه ماه اخیر، فرآیند پاسخگویی تخصصی در بحث طب اسلامی را تدارک دیده که مورد استقبال زیاد زائران مواجه شده

ارایه مشاوره طب اسلامی مورد استقبال زائران در حرم مطهر رضوی قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل آستان نیوز، رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی درباره مشاوره طب اسلامی گفت: اسلام، دینِ تک بعدی نیست و موارد مختلفی چون عبادت، ارتباطات با مردم، خانواده، خوردن، نظافت جسمی، پیشگیری از مریضی و سایر موارد زندگی را با عقل و خرد مورد توجه قرار داده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن‌زاده ادامه داد: از این رو آستان قدس رضوی که پرچمدار فعالیت فرهنگی-دینی در جهان اسلام به شمار می‌رود، سعی دارد تا به همه ابعاد بپردازد.

پیش از این اداره پاسخگویی به سوالات دینی سعی کرده تا به صورت تخصصی و عمومی برخی از نیازهای جامعه را در قالب برنامه‌های متنوعی چون حلقه معرفت، مشاوره، پرسمان دینی و نشست تخصصی برگزار کند. اکنون نیز افزون بر این برنامه‌ها، ایجاد دفاتر مشاوره تخصصی با موضوعات بیان احکام معاملات، سیاسی، عبادت، وقف و نذر را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: ارائه خدمات طب اسلامی یکی از مشاوره‌های تخصصی این واحد است که قبل از عید نوروز فعالیت خود را آغاز کرده که روزانه به بیش از ۴۰ نفر از مراجعه کنندگان خدمات مشاوره طب اسلامی ارائه می‌دهد.

 وی درباره اهمیت و ضرورت ایجاد واحد مشاوره طب اسلامی در حرم مطهر رضوی گفت: حرم مطهر رضوی به عنوان یک پایگاه بزرگ فرهنگی باید جامع فعالیت‌های دینی-فرهنگی باشد و از سوی دیگر ما شاهدیم که طب اسلامی یکی از مسائل دینی- فرهنگی است، به عنوان مثال پنج هزار حدیث درباره تغذیه، غذا درمانی و انواع خوراکی‌ها توسط ائمه اطهار(ع) وجود دارد، لذا با توجه به تاثیر سلامتی جسم و روان در عبادت و دینداری مردم، اداره پاسخگویی به سوالات دینی مشاوره طب اسلامی را راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به اینکه مشاوره طب اسلامی در حرم مطهر رضوی در دو قالب فردی و گروهی صورت می‌گیرد، ابراز کرد: مشاوره فردی طب اسلامی هر روز از ساعت ۹ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۱ در مدرسه پریزاد به زائران ارائه خدمات می‌دهد و مشاوره گروهی نیز از طریق حلقه های معرفت و پرسمان دینی صورت می‌گیرد.
حجت الاسلام حسن‌زاده با اشاره به اینکه در واحد مشاوره طبی سعی شده تا از اساتید و کارشناسان مجرب استفاده شود، عنوان کرد: حجج اسلام مهدوی‌نیا، انصاری، میرسیستانی، علامی و حاکمی برخی از اساتید واحد مشاوره طب اسلامی هستند و در طی هر فصل سعی شده تا استاد تبریزیان نیز در قالب پرسمان دینی در حرم مطهر رضوی برنامه داشتنه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.