اهواز- رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: سه هزار و ۷۲۰ شعبه اخذ رای در خوزستان پیش بینی شده است که حدود دو هزار و ۸۰۰ شعبه ثابت و حدود ۹۰۰ شعبه نیز سیار هستند.

به گزارش قدس آنلاین، علی حسین حسین زاده اظهار کرد: بر اساس آمارهای اولیه سرشماری سال ۹۵، جمعیت خوزستان چهار میلیون و ۷۱۰ هزار و ۵۰۹ نفر اعلام شده است که از این تعداد، حدود سه میلیون و ۲۲۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند. در این انتخابات همچنین ۷۶ هزار رای اولی شرکت می کنند.

وی افزود: پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در ۷۶ شهر و دو هزار و ۱۱۴ روستای استان برگزار می شود و انتخابات شورای شهر در ۲۴۸ شعبه در چهار شهر خرمشهر، بهبهان، ماهشهر و امیدیه به صورت تمام مکانیزه است.

حسین زاده بیان کرد: در حوزه شهری ۶۰ شهر در استان با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر وجود دارد که دارای شوراهای پنج نفره است.

وی ابراز کرد:‌ ۱۳ شهر خوزستان جمعیت بین ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر دارند که شوراهای آنها هفت نفره، ۲ شهر آبادان و دزفول خوزستان جمعیت ۲۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نفر دارند که شوراهای آنها ۹ نفره و کلانشهر اهواز که جزو شهرهای با جمعیت یک میلیون تا ۲ میلیون نفر است، دارای شورایی با ۱۳ نفر عضو هستند.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان افزود:‌ بر اساس آخرین آمار از نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در استان، سه هزار و ۲۴۱ نفر در انتخابات شورای شهر و ۱۱ هزار و ۸۱۰ نفر نیز در انتخابات شوراهای روستایی به رقابت می پردازند.

وی بیان کرد: ۱۶ هزار و ۹۱۳ نفر در خوزستان برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در خوزستان داوطلب شده بودند، که چهار هزار و ۵۵ نفر برای انتخابات شورای شهر و ۱۲ هزار و ۸۵۸ نفر نیز برای شورای روستاها ثبت نام کرده بودند.

حسین زاده گفت: تا کنون ۵۵۱ نفر از نامزدها از حضور در انتخابات شورای شهر انصراف داده و ۲۶۶ نفر از داوطلبان نیز ردصلاحیت شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.