با پایان یافتن انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و مشخص شدن نتایج ضمنی اولیه آراء، بازار سهام به استقبال دوران پس از این انتخابات با رشد دسته‌جمعی نماگرهای منتخب خود رفته است.

استقبال بازار سهام از نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری/ خودرویی‌ها و پالایشی‌ها پیشرو شدند

  به گزارش «قدس آنلاین»،  با اعلام نتایج اولیه آراء دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و گمانه‌زنی‌ از پیروزی حسن روحانی در این دوره از انتخابات بازار سهام با رشد دسته‌جمعی نماگرهای خود به استقبال دوران پسا انتخاباتی رفته است.

انتظار برای اعلام برنامه‌های جدید رئیس دولت در ۴ سال آینده در کنار تثبیت برنامه‌های دولت کنونی باعث شده تا بازار سهام دوباره وزن بیشتری را برای امیدهای تازه خود ترسیم کند.

انتظار روانی بازار سهام برای افزایش سودآوری شرکت‌های بورسی در کنار برخی برنامه‌های بلند مدت دولت برای تقویت زیرساخت‌های بازار سهام باعث شده تا بازار سهام همزمان با اعلام نتایج اولیه آراء ریاست جمهوری امیدوارانه متقاضی خرید سهام باشند؛ هرچند که هنوز حجم معاملات سهام در بورس چندان دلچسب نیست، اما می‌توان انتظار داشت که با تداوم حمایت حقوقی‌ها فضایی شاداب و پرطراوت را بر کلیت معاملات بازار سهام حاکم کرد.

در این بین پیشرو شدن گروه خودروی‌ها و پس از آن گروه پالایشی‌های بورس جلوه‌ای تازه به کلیت معاملات امروز بازار سهام به ویژه در بازار اول که شامل شرکت‌های بزرگ بورسی است بخشیده است.

به گزارش فارس، ‌ با توجه به بازارگردانی و جمع‌آوری سهام از سوی حقوقی‌های حامی نماگرهای بورس در روزهای گذشته انتظار می‌رود، با افزایش اقبال خریداران اغلب حقیقی بازار سهام، عرضه تدریجی حقوقی‌ها هرگونه شکل‌گیری صف خرید سنگین را خنثی و متعادل کند.

تا لحظه انتشار این خبر، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۷۷۸ واحدی به رقم ۸۱ هزار و ۱۲۳ واحد رسیده است.

شاخص کل هم وزن اما با افزایش ۲۴۰ واحدی عدد ۱۷ هزار ۶۶۲ واحد را تجربه می کند. همچنین شاخص بازار اول با افزایش ۳۹۴ واحدی در حالی به عدد ۵۶ هزار و ۱۷۸ واحد رسیده که شاخص بازار دوم با ۲۵۶۲ واحد افزایش به رقم ۱۸۰ هزار و ۴۷۰ واحد رسیده است.

ارزش کل معاملات بورس تهران نیر هم اینک به بیش از ۱۱۱ میلیارد تومان با حجم معاملات ۶۵۵ میلیون سهمی رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.