خرم آباد- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان با بیان اینکه شورای توسعه مهارت را به‌زودی تشکیل می‌دهیم، ادامه داد: این شورا وظیفه «برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت» مهارت استان را به عهده دارد و استان‌هایی که این شورا را تشکیل داده‌اند، تجربه موفقی داشته‌اند.

شورای توسعه مهارت در لرستان تشکیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، رحمن قلاوند که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با اشاره به فرهنگ کار در کشورهای پیشرفته، تأکید کرد: هر کشوری به توسعه و مهارت نیروی انسانی توجه کند، بدون شک موفق خواهد شد.

وی با اشاره به حضور چهار لرستانی در تیم المپیاد ملی مهارت، تصریح کرد: این نفرات در رشته‌های جوش، طراحی وب، نقاشی خودرو و کنترل صنعتی تیم کشورمان را در المپیاد که در کشور امارات برگزار می‌شود، همراهی خواهند کرد. بخش عمده‌ای از تیم المپیاد ملی مهارت را لرستانی‌ها تشکیل می‌دهند و حضور چهار نفر از یک استان در چنین تیمی بی‌سابقه است.

قلاوند با اشاره به تفاهم‌نامه برای آموزش ۴۰۰۰ فارغ‌التحصیل بخش IT در استان تصریح کرد: IT یکی از رشته‌های پررونق است که البته بالاترین نرخ بیکاری را نیز دارد و علت آن رشد قارچ‌گونه مراکز و موسسات آموزش عالی بوده و سبب شده کیفیت و مهارت پایین بیاید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان با بیان اینکه برای نخستین بار سند مهارت استان را تدوین کرده‌ایم، افزود: در این سند برای بخش‌های مختلف برنامه داریم و ۳۰ هزار نفر را جوابگو خواهد بود. 

وی با اشاره به مشکلات کارگران صنعت ساختمان اضافه کرد: برای حل مشکل کارگران این بخش کمیته‌ای متشکل از نمایندگان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی، فنی و حرفه‌ای و نماینده کارگران تشکیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.