میزان رضایت عمومی از عملکرد رئیس جمهوری آمریکا به پایین ترین سطح خود از زمان راهیابی وی به کاخ سفید رسیده است.

نرخ رضایت عمومی از «دونالد ترامپ» به پایین ترین رقم خود رسید

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از رویترز، نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط رویترز/ مؤسسه ایپسوس نشان می دهد که میزان رضایت عمومی از عملکرد «دونالد ترامپ» به پایین ترین سطح خود از زمان مراسم تحلیف وی (بیستم ژانویه ۲۰۱۷۷) رسیده است.

گفتنی است که این کاهش چشمگیر در میزان رضایت عمومی پس از طرح اتهاماتی علیه ترامپ مبنی بر اِهمال وی در حفظ اطلاعات محرمانه و مداخله در روند تحقیقات «اِف بی آی» روی داده است.

در این نظرسنجی که نتایج آن روز جمعه (نوزدهم مه) انتشار یافت، ۳۸ درصد از پاسخ دهندگان از عملکرد ترامپ ابراز رضایت کرده و در مقابل، ۵۶ درصد نارضایتی خود را اعلام نمودند. ۶ درصد از پاسخ دهندگان نیز گفتند که در این باره «احساساتی متناقض» دارند.

به نظر می رسد که گرایش عموم مردم آمریکا نسبت به ترامپ که هفته ای پرآشوب را در کاخ سفید پشت سر گذاشته، تا حدودی به سردی گراییده است.

با آنکه ترامپ همچنان در میان اعضای حزب متبوع خود- حزب جمهوریخواه- از محبوبیت برخوردار است، بسیاری از جمهوریخواهان برجسته و بلندپایه آمریکا طی یک هفته گذشته از حمایتهای خود دست کشیده اند.

طبق نتایج تازه ترین نظرسنجی، ۲۳ درصد از جمهوریخواهان از عملکرد ترامپ ابراز نارضایتی کردند که این رقم در نظرسنجی مشابهی در هفته گذشته،  ۱۶ درصد بوده است.

کاهش حمایتها از ترامپ در میان اعضای حزب جمهوریخواه ظاهراً یکی از دلایل اصلی سقوط میزان کلی رضایت عمومی از ترامپ به پایین ترین سطح خود است.

گفتنی است که نظرسنجی رویترز/ ایپسوس به طور اینترنتی و به زبان انگلیسی در سراسر آمریکا انجام شد و در آن ۱۹۷۱ متقاضی بزرگسال از جمله ۷۲۱ جمهوریخواه و ۷۹۵ دموکرات شرکت کردند.  

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.