رئیس جمهور ونزوئلا در واکنش به دور جدیدی از تحریمهای واشنگتن علیه این کشور، رئیس جمهور آمریکا را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: «دونالد ترامپ، مداخله بس است. دست از سر ونزوئلا بردار!»

«مادورو» خطاب به «ترامپ»: دست از مداخله در امور ونزوئلا بردار!

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از رویترز، «نیکلاس مادورو» روز جمعه در واکنش به دور جدیدی از تحریمهای واشنگتن علیه  این کشور و انتقادات تند رئیس جمهور آمریکا از دولت سوسیالیست وی، «دونالد ترامپ» را به باد انتقاد گرفت.  

مادورو در یک سخنرانی کوبنده که بطور زنده از تلویزیون پخش می شد، خطاب به همتای آمریکایی خود گفت: «مداخله دیگر کافیست... دونالد ترامپ، دست از سر ونزوئلا بردار!»

گفتنی است که دولت ترامپ روز پنج شنبه علیه یک قاضی ارشد و هفت عضو دیگر دیوان عالی ونزوئلا تحریمهایی وضع کرده است که به مثابه مجازات برای احکام و دستوراتی تلقی می شود که با هدف بی اثر ساختن لوایح کنگره ونزوئلا صادر شده اند؛ کنگره ای که در حال حاضر تحت سلطه مخالفان دولت مادورو است.

هدف آمریکا از وضع این بسته تحریمی جدید، افزایش فشارها بر مادورو و وفاداران وی پس از سرکوب معترضان خیابانی و تلاش رئیس جمهور ونزوئلا برای تحکیم جایگاه خود در این کشور تولید کننده نفت است.

ترامپ روز پنج شنبه در کاخ سفید با اشاره به بالا بودن نرخ فقر در ونزوئلا مدعی شد: «مدیریت در این کشور بطور باورنکردنی ضعیف است» و وضعیت انسانی در این کشور آمریکایی لاتین را «یک رسوایی برای بشریت» خواند.

شایان ذکر است که در روزهای نخست ریاست جمهوری ترامپ، مادورو از سران کشورهای جهان خواست که به رئیس جمهور آمریکا فرصت بدهند. به رغم این حمایت ضمنی، دولت جدید آمریکا شدیدترین انتقادات ممکن را متوجه شخص رئیس جمهور ونزوئلا کرد.

دولت ونزوئلا در یک بیانیه ای رسمی اعلام کرد: «تجاوزات رئیس جمهور ترامپ به [حقوق] مردم ونزوئلا، دولت این کشور و نهادهای آن از حد خود فراتر رفته است». در این بیانیه، دولت واشنگتن به تلاش برای ایجاد بی ثباتی در ونزوئلا و دامن زدن به مداخله خارجی متهم شد.  

این بیانیه همچنین دولت واشنگتن را به ارائه کمک مالی به مخالفان دولت ونزوئلا و در عین حال، چشم پوشی از مشکلات داخلی همچون نابرابری درآمدها و نقض حقوق متهم کرد.

لازم به ذکر است که در میان شخصیتهای حقیقی و حقوقی مورد تحریم آمریکا، نام «مایکل مورنو» متحد مادورو که در ماه فوریه به سمت ریاست دیوان عالی این کشور- متشکل از ۳۲ قاضی- منصوب شد، به چشم می خورد.

دارایی های تمام شخصیتهای حقیقی و حقوقی مورد تحریم که در آمریکا قرار دارد، ضبط می شود و علاوه بر ممنوعیت تجارت شهروندان آمریکایی با این افراد یا نهادها، از سفر آنها به خاک این کشور جلوگیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.